عدل هاشمی پور نماینده سابق کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی طی پیامی در خصوص حضور و سخنرانی در جلسه طلاب کهگیلویه و بویراحمدی مقیم قم در تاریخ ۱۴۰۲/۲/۱۸ توضیحاتی داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲ 13 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، عدل هاشمی پور نماینده سابق کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی طی پیامی در خصوص حضور و سخنرانی در جلسه طلاب کهگیلویه و بویراحمدی مقیم قم، در تاریخ ۱۴۰۲/۲/۱۸ توضیحاتی داد.

متن پیام بدین شرح است;

 بسم الله الرحمن الرحیم

ابتدائاً ذکر این نکته لازم است که برپایی چنین جلسات تاثیرگذاری از سوی طلاب کهگیلویه ای مقیم حوزه های علمیه قم در ادوار مختلف، کاری بس ارزشمند و در خور توجه و سپاس است که در خلال برنامه و هنگام ایراد سخن به آن پرداختم.
به یقین، یکی از مهمترین ابعاد رسالت طلاب و روحانیون، آگاهی بخشی به احاد مختلف جامعه در ابعاد مختلف، چگونگی ایجاد زمینه این آگاهی و نیل به تصمیم و انتخاب درست در کلیه مراحل و شئونات زندگی اجتماعی است که حوزه سیاست از آن مستثنی نیست.
قابل کتمان نیست که فرآیند نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاصه حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ، همواره دارای حساسیت زیاد و درگیر و دستخوش حواشی و مسائل متفرقه ی جانبی بوده است که تبلیغات زودرس انتخاباتی در این زمره است.
در حالیکه مدت زمان زیادی به موسم انتخابات باقی مانده، به یقین، تبلیغات زودرس نه تنها هیچ نفعی برای مردم ندارند و نمی توانند در تصمیم نهایی مردم دخیل باشند بلکه عملکرد مسئولان و در رأس نماینده محترم مردم در مجلس را نیز تحت شعاع قرار داده و فرصت استفاده بهینه از زمان باقیمانده را از آنان می گیرد که در حقیقت و در نهایت باعث می شود مردم ضرر کنند
بی شک، یکی از دلایل عقب ماندگی ها در حوزه های مختلف همین رویه نادرست و سیاست بازی های معمول بوده و هست.
شاید بصورت کلی بتوان گفت؛ طبیعت و تعدد شبکه های مختلف اجتماعی تا حدودی این موضوع را ایجاب نماید اما دامن زدن به آن از جانب نخبگان و داعیه داران خدمت رسانی و همینطور پایگاه‌های خبری و سایت های معتبر، اصحاب رسانه و قلم و فعالان و زحمتکشان حوزه رسانه و ارتباطات، پسندیده و مطلوب نیست که قطعاً خود این عزیزان اشراف لازم را دارند که لازم می دانم به نوبه خود از زحمات آنان تشکر و قدردانی نمایم.
اما در خصوص فایل صوتی تقطیع شده ی منتشر شده در گروه‌های مجازی چند نکته را بیان می دارم.
قویاً معتقدم مردم بعنوان ولی نعمتان انقلاب بصورت کلی حق دارند عملکرد مسئولان در حوزه مدیریتی شان را بدانند و از چگونگی تصمیماتشان اطلاع یابند که طرح شفافیت آراء در مجلس شورای اسلامی در همین راستا است.
آنچه که در حاشیه جلسه مذکور و در پاسخ به سوال یکی از طلاب عزیز از سایت کبنا نام بردم هرگز این سایت مخاطب خاص و مستقیم نبوده و فقط بعنوان نمونه بیان شده و سایت مشخصی منظور نبوده است که باید اذعان کرد این سايت در کنار دیگر سایت ها و پایگاه‌های خبری و تحلیلی معتبر، از فعال‌ترین سایت های خبری هست که از اعتبار و سابقه زیادی هم برخوردار می باشد.
بی شک، رسانه ها جزء لاینفک ساختار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... جامعه به شمار می آیند که به درستی از آن به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد و تعبیر می شود.
اما متأسفانه، شاید به ناچار و در بعضی مواقع چیزی می نویسند که رضای خدا در آن نیست که یقیناً مدیران و خبرنگاران عموم سایت ها بر آن واقف هستند چنانکه در صدر مطالب دریافتی می نگارند:
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین سایت........ است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
که ضرورت دارد در درج و انتشار مطالب، دقت نظر بیشتری صورت گیرد.
مورد دیگر
در پاسخ به سوالی عرض کردم:
متاسفانه فرهنگ کار عمومی در منطقه نهادینه نشده است که نیاز است و انتظار می رود طلاب و روحانیون و دیگر دغدغه مندان در جهت نهادینه کردن بیش از پیش آن، کوشا و پویا باشند.
در پایان ذکر این نکته لازم است که؛ همواره نقش و جایگاه رسانه ها را باور و احترام دارم و سعیم بر این بوده که با آنها ارتباط منطقی و اصولی داشته باشم.
افتخار می کنم که در هر شرایطی پاسخگوی این عزیزان بوده ام و معتقدم که همه مسئولان باید پاسخگوی آنان باشند چراکه باید از ظرفیت و پتانسیل رسانه ها در آگاهی بخشی، دانایی و نیل به توسعه به نحو شایسته استفاده گردد.
از فرصت استفاده می کنم و خدمت رسانه ها و مردم شریف یادآوری می کنم تا زمانی که کارهای زیربنایی، اشتغالزا و توسعه محور در برنامه و اولویت اول قرار نگیرند، عبور از مشکلات موجود، محرومیت و ها و عقب ماندگی ها و رسیدن به پیشرفت و آبادانی مورد انتظار و البته دست یافتنی، ممکن و میسر نخواهد بود.
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار
عدل هاشمی پور
۱۴۰۲/۲/۲۳

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار