استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: موضوع جمعیت و جوانی جمعیت به اندازه مهم و حیاتی است که نیازمند خروجی تاثیرگذار و تحول‌زا است.
کد خبر: ۱۱۰۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱ 14 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید علی احمدزاده در نخستین رویداد تحول آفرین مسیر نجات در راهبری بحران جمعیت که به همت امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، گفت: طی ۳ دهه گذشته آنقدر بر موضوع کنترل جمعیت تبلیغات صورت گرفت و پافشاری شد که رشد جمعیت منفی شد و اولین کشور جهان که رشد منفی جمعیت داشت لقب گرفتیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه رشد جمعیت هر کشوری باید ۲.۵ درصد باشد، افزود: رشد جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد ۱.۷۳ درصد است.

وی با بیان اینکه سایر کشور‌ها وضعیت بهتری به لحاظ جمعیت و فرزندآوری نسبت به کشور ما دارند، افزود: برخی‌ها مسائل اقتصادی را بهانه می‌کنند، اما کشور‌ها همسایه ایران علی‌رغم مشکلات متعدد اقتصادی، رشد جمعیت و فرزندآوری بهتری دارند.

وی بیان کرد: اوایل انقلاب هم مشکلات اقتصادی وجود داشت، اما خانواده‌ها فرزندان بیشتری داشتند و با رشد منفی جمعیت مواجه نبودیم.

دکتر احمدزاده با اشاره به وضعیت نگران کننده جمعیت گفت: در شرایطی قرار داریم که کشور طی یکی دو دهه آینده برای تامین نیروی کار با مشکل مواجه می‌شود و جمعیت پیر هم توانایی کار ندارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ایران همیشه مورد تهدید دشمنان بوده است، گفت: در کشوری که همواره مورد تهدید بوده آنقدر بر روی طبل کنترل موالید و کاهش جمعیت کوبیده شد که امروز به این نقطه نگران کننده رسیدیم.

دکتر احمدزاده ادامه داد: نمی‌توان موضوع مهم جمعیت و جوانی جمعیت را نادیده گرفت، این موضوع بسیار مهم است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: موضوع اقتصاد مهم است و حتما باید تلاش شود تا شرایط اقتصادی بهبود یابد، اما جمعیت و فرزندآوری به اندازه اقتصاد مهم است و در این زمینه با تهدید جدی مواجه هستیم.

وی بیان کرد: بنابراین نباید در این زمینه به جلسات تشریفاتی و گفتمانی اکتفا کنیم، در این زمینه برنامه‌ای راهبردی ارائه شود.

وی با بیان اینکه نیاز است به فرهنگ دینی و باور‌های اوایل انقلاب باز گردیم، گفت: جلسات جمعیت و جوانی جمعیت خروجی تاثیرگذار و تحول‌زا داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار