در نشست خبری مطرح شد
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشریح برنامه های دهه کرامت از موفقیت کشوری دارالقران استان خبر داد .
کد خبر: ۱۱۰۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳ 20 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم موسوی نیا در نشست با اصحاب رسانه، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه و روز دختر اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان رده هشتم کشوری را کسب کرد و این مهم نتیجه تلاش عزیزان در دارالقرآن کریم استان است.
موسوی نیا ضمن تقدیر از مدیریت دارالقران تصریح کرد: ۷۱۶ برنامه قرآنی در ماه رمضان در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، که شمال ۱۰۵ کرسی تفسیر قرآن کریم، ۳۵۵ مراسم جزءخوانی، ۸۸ جلسه تدبر در قرآن و ۱۶۸ محفل انس با قرآن بوده‌است.
وی با اشاره به تولید ۱۲ برنامه در حوزه تولیدات رسانه‌ای قرآنی، افزود: محافل انس با قرآن روستایی با همکاری دهیاری و شورا‌ها برگزار شد و با عنوان سه شنبه قرآنی همچنان ادامه دارد.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ماه رمضان در سه میدان مرکز شهر یاسوج پخش اذان به صورت زنده را داشتیم و تجلیل از برترین‌های قرآنی در مدارس استان انجام شد.
موسوی‌نیا خاطرنشان کرد: تشکیل گروه‌های تواشیح و همخوانی با استقبال خوبی همراه بود، محافل قرآنی در دهه کرامت نیز برگزار خواهد شد و روستا‌های پرجمعیت که متقاضی برگزاری محافل قرآنی هستند، دارالقرآن کریم استان آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد یکی از برنامه های نوآورانه و ابتکاری دارالقران ، اجرای زنده اذان مغرب در بازار شهر یاسوج بود که یک مورد از این اجرای زنده اذان در کلیپ زیر روایت شده است .

برگزاری جشن بزرگ دختران در یاسوج
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جشن میلاد حضرت معصومه (س) و تجمع دختران به مناسبت روز دختر با حضور خانواده‌ها در روز سی و یکم اردیبهشت‌ماه، در پارک ولایت شهر یاسوج برگزار خواهد شد.
در روایات در میلاد حضرت فاطمه (س) خطاب به پیامبر فرمودند، گفت نماز شکر بخوان و شتر قربانی کن و در روایتی پیامبر می‌فرمایند: زنی که اولین فرزندش دختر باشد آن زن با برکت است.
وی به برنامه‌های دهه کرامت اشاره کرد و افزود: در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت دعوت از خادمان حرم مطهر رضوی در همه شهرها، جشن میلاد امام رضا علیه السلام و جشن روز دختر از اهم برنامه‌ها می‌باشد.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در مساجد شاخص استان برنامه‌های تبیینی در جشن میلاد امام رضا برگزار خواهد شد.
وی افزود: جشن میلاد حضرت معصومه (س) و تجمع دختران به مناسبت روز دختر با حضور خانواده‌ها در روز سی و یکم اردیبهشت‌ماه، در پارک ولایت شهر یاسوج برگزار خواهد شد.
موسوی‌نیا خاطرنشان کرد: جشن روز دختر به صورت متمرکز و با این شکوه برای اولین بار در استان برگزار خواهد شد، گفت: از خانواده‌ها جهت حضور باشکوه در این جشن دعوت به عمل می‌آید.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خادمان حرم مطهر رضوی به مدت یک هفته در استان حضور خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار