استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: عفو و گذشت، صلح و سازش نوعی ایثار و درس و حرکتی ارزشمند که از قصاص زیباتر است.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸ 27 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در نشست ستاد صبر که با حضور آیت‌الله حسینی نماینده، ولی فقیه در استان، رئیس کل دادگستری و سایر اعضا با هدف  تجلیل از خانواده‌هایی که از قصاص قاتل گذشتند گفت: خانواده‌هایی که از قصاص قاتل عزیزان خود گذشتند کار فوق العاده بزرگ و بشردوستانه انجام دادند که از همه آن‌ها سپاسگزارم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تبریک دهه کرامت افزود: گاهی به دلیل شرایط و وضع روحی و محیطی حادثه تلخی ایجاد می‌شود و بعد از آن برای قاتل چیزی جزء پشیمانی در پی ندارد که کاش مراقب بودیم.
وی عنوان کرد: قصاص حق این خانواده‌ها است، اما درسی که از قصاص بزرگتر بوده، گذشت است. استاندار تصریح کرد: نجات جان یک انسان نجات جان بشریت است و خانواده‌ها با این حرکت ارزشمند به فردی که براثر غفلت مرتکب قتلی شده فرصت حیات دوباره می‌دهند.
دکتر احمدزاده بیان کرد: چه بسا این افراد به خاطر تجربه تلخی که داشتند برای جبران کاری که مرتکب شوند افراد تاثیرگذاری شوند، لذا چنین صحنه‌های زیبایی بستر خدمت بهتر و بیشتری را فراهم می‌کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: صلح یاران نقش مهمی در گذشت خانواده‌ها از قصاص دارند که از آن‌ها به خاطر اینکه زمینه این کار را فراهم کردند قدردانی می‌کنم.
وی با بیان اینکه، صلح یاران تلاش زیادی را مرتکب می‌شوند تا رضایت خانواده مقتول را جلب کنند، گفت: خداوند به واسطه همین گذشت و ببخش‌ها بر جامعه خیر و برکت نازل می‌کند.
دکتر احمدزاده عنوان کرد: این آمادگی را داریم در مواردی که ورود ما می‌تواند منجر به گذشت خانواده مقتولی شود ورود کنیم و ما را به عنوان صلح یار تلقی کنید.
گفتنی است در پایان این جلسه از ۷ خانواده مقتولی که سال گذشته از قصاص قاتل عزیزان خود گذشتند قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار