رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران خبر داد:
عابدی افزود:این اقدام در معدود شهرهای کشور اجرا شده که شهرستان گچساران بعنوان اولین شهر در استان کهگیلویه و بویراحمد آماده واگذاری می باشد.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰ 29 May 2023

 

به گزارش تابناک از گچساران،محمد رضا عابدی از واگذاری زمین رایگان در طرح فرزند آوری خبر داد و گفت: در این زمینه حدنصاب واگذاری زمین ۲۰۰ متر است که به ۲ خانواده واگذار میشود و این خانواده ها می توانند از این طرح حمایتی استفاده کنند.
عابدی افزود : بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که سه فرزند هستند زمین رایگان اختصاص می‌یابد.
وی افزود :این اقدام در معدود شهرهای کشور اجرا شده که شهرستان گچساران بعنوان اولین شهر در استان کهگیلویه و بویراحمد آماده واگذاری می باشد.
عابدی خاطرنشان کرد :زوج ها زمین را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد اما آماده سازی و نقشه برداری و… به عهده خودشان می باشد.

اختصاص اعتبار ۲۳ میلیارد تومانی برای پردیس هنری گچساران
سرپرست راه و شهرسازی گچساران از اختصاص اعتبار ۲۳ میلیارد تومانی برای پروژه در دست ساخت پردیس هنری گچساران خبر داد و گفت: امیدوارم با تزریق این اعتبار شاهد تسریع در روند اجرایی، تکمیل و بهره برداری باشیم.
وی اظهار داشت: ۱۰۰میلیارد تومان برآورد تمام شده این پروژه هنری پیش بینی شده است که امیدوارم با نگاه ویژه مسئولان این میزان اعتبار اختصاص و تخصیص یابد.
عابدی این پروژه را یکی از تخصصی ترین و کاربردی ترن پردیس‌های هنری کشور عنوان کرد و افزود: بعد از یک وقفه‌ای که ایجاد شده این پروژه هم اکنون فعال است و با نشستی که با پیمانکار داشتیم بنا شد که روند کار شتاب بیشتری گیرد.
نیاز ۷ میلیارد تومانی برای تکمیل مصلی
سرپرست راه و شهرسازی گچساران با اشاره به اینکه شش میلیارد و ۳۰۰ تومان اعتبار برای مقاوم سازی مصلی اختصاص داده شده از نیاز ۷ میلیارد تومانی برای تکمیل مصلی خبر داد.
افزایش وام نهضت ملی مسکن به ۵۵۰میلیون تومان
عابدی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن رو به پیشروی است، گفت:هم اکنون با برنامه ریزی های انجام شده در ۵ سایت در حال اجراست.
وی افزود : سایت پازنان با ۷۰۴ واحد ، سایت خامی با ۲۴۰ واحد ، سایت خنگ بنار با ۲۵۰واحد ،سایت باغ انار(جاده سلامت) با ۲۸۸ واحد ، سایت جاده اسلام آباد با ۱۲۴ واحد و سایت سردار قاسم سلیمانی در کارکنان با ۸۰۰ واحد در زمینی به مساحت ۹٫۵ هکتار زمین با اعتبار ۱۴میلیارد برآورد آماده خاکبرداری است .
عابدی گفت: سقف وام نهضت ملی مسکن از ۳۵۰ به ۵۵۰میلیون تومان و دوره بازپرداخت نیز افزایش یافت تا قدرت مالی ساخت و ساز بالاتر برود.
وی با اشاره به پروژه باباکلان اظهار داشت : بیس قطعه ۱ باباکلان انجام شده و بلوار اماده آسفالت می باشد ، قطعه ۲ باباکلان هم در حال رفع یک ترانس است وبزودی برای بیس ریزی و آسفالت آماده میشود.
عابدی اضافه کرد: قیرپاشی ۸۰۰ متر از جاده کمربندی رادک انجام شده و آماده آسفالت می باشد.
ویبا بیان اینکه پل زیرگذر و روگذر پشه کان زده شده و عملیات خاک برداری هم به اتمام رسیده است افزود: عملیات اجرایی زیرگذر و روگذر جاده سرآب ننیز هم به پایان رسیده است.
سرپرست راه و شهرسازی گچساران گفت : امید می رود تا با تعامل خوب دیگر دستگاه ها و مسئولان بتوانیم گام های بلندی را در راستای اجرای پروژه های راه و شهرسازی در گچساران برداریم.

انتهای خبر/فاطمه کریمی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار