استاندار یزد از تشدید نظارت بر بازار و برخورد با سودجویان و اخلالگران در بازار طبق موازین قانونی خبرداد.
کد خبر: ۱۱۱۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ 14 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مهران فاطمی استاندار یزد در حاشیه حضور سرزده در بازار و بررسی روند توزیع و قیمت اقلام مواد غذایی گفت: براساس شواهد میدانی، بسیاری از کسبه بازار اقلام مواد غذایی را با قیمت مصوب و متعارف در بازار عرضه می‌کردند با این وجود، مواردی از گرانفروشی و انجام برخی اقدامات سودجویانه مشاهده شد.

او افزود: عده‌ای برای کسب سود بیشتر اقدام به قطعه بندی گوشت مرغ‌های با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۷۹ هزار تومان و فروش آن با مبالغ بالاتر کرده بودند که به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

استاندار یزد در ادامه به سودجویان و برهم زنندگان آرامش بازار هشدار داد و خاطرنشان کرد: گرانفروشی؛ اجحاف در حق مردم است و با تشدید نظارت بر بازار، طبق موازین قانونی با متخلفین برخورد می‌شود.

او با تاکید بر ضرورت تقویت تیم‌های نظارتی استان، گفت: با وجود اقدامات خوب انجام شده برای نظارت بر بازار، باید فعالیت‌های این حوزه به صورت منسجم‌تر انجام شود.

فاطمی با بیان اینکه کارگروه تنظیم بازار استان فردا با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جلسه مبتنی بر شواهد و بررسی‌های میدانی، برنامه ریزی‌های لازم برای تشدید نظارت بر بازار و برخورد با متخلفین صورت می‌گیرد.

استاندار یزد، تفاوت قیمت برخی اقلام در استان نسبت به سایر استان‌ها را عاملی بر خروج کالا از استان دانست و گفت: باید برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد تا ضمن صادرات اقلام مازاد نیاز استان، نیاز استان نیز تامین و مسئله‌ای در بازار ایجاد نکند.

فاطمی با بیان اینکه به لحاظ وفور کالا مشکلی در بازار نداریم، تصریح کرد: در حال حاضر مسئله ما فروش اقلام خارج از قیمت مصوب آن است که به جد برخورد می‌کنیم.

او با بیان اینکه از قدیم الایام انصاف کسبه یزدی، در سطح کشور زبانزد بوده اند اظهارداشت: اجازه نمی‌دهیم این نام و نشان مبارک یزد و یزدی‌ها به دلیل اقدامات و فعالیت‌های عده‌ای معدود خدشه دار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار