عضو شورای شهر اهواز از پیگیری طرح استیضاح شهردار اهواز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ 14 June 2023

سید محمدعلی پورموسوی در یکصد و هفدهمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۲۴ خردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: دو سه ماه از موضوع طرح سوال یا همان تذکر به شهردار اهواز گذشته و این موضوع مانند داستان مرغ و تخم مرغ شده است.

وی افزود: پس از تذکر به شهردار، وی پاسخ کتبی خود را در این زمینه ارائه داد که پس از این مرحله مجددا سوالات خود را مطرح و به ریاست شورا تقدیم کردم و انتظار داشتم در جلسه‌ای به سوالات پاسخ دهند اما احساس می‌کنم مجددا داستان مرغ و تخم مرغ دارد تکرار می‌شود و مشخص نیست سوالات تقدیم شهردار شده یا نه.

پورموسوی گفت: با توجه به گذشت حدود ۱۵ روز از زمانی قانونی تحویل سوالات به ریاست شورا، به ناچار تذکر قانونی می‌دهم به دلیل حضور پیدا نکردن شهردار در این جلسه و استنکاف از پاسخ به عضو شورا، که یا شورا و قانون را قابل نمی‌دانستند یا هر چیز دیگری.

وی افزود: بعد از این جلسه، استیضاح شهردار را مطرح و تنظیم می‌کنم. دوستانی که با من هم عقیده‌اند این فرم را امضا کنند و فرم را به ریاست شورا، فرمانداری و استانداری برای پیگیری تحویل می‌دهم. البته اگر رئیس شورا نیز سوالات را به شهردار تقدیم نکرده باشد، خودش نیز استنکاف کرده است.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: باید جایی داستان بی‌اعتنایی به قانون و اعضای شورا تمام شود.

در ادامه، حجت‌الله زارع‌زاده نایب رئیس شورای شهر اهواز در توضیح این موضوع گفت: بلافاصله پس از قرائت جوابیه شهردار در صحن علنی شورا، متن طرح سوال تقدیم هیات رئیسه شورای شهر شد که محل ابهامی وجود داشت و پیگیری‌های شفاهی در این زمینه انجام شد اما نتیجه‌بخش نبود.

وی افزود: پس از آن دو استعلام از دو مرجع گرفته شد تا برابر قانون به وظایف عمل شود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار