بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته قوه قضائیه برخی موارد مربوط به پیگیری های این دستگاه نظارتی را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۱۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵ 22 June 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، محمدمهدی صالحی در نشست خبری با رسانه‌ها به مناسبت هفته قوه قضائیه ضمن بیان برخی سیاست‌ها، اهداف و وظایف سازمان بازرسی، گفت: از سه طریق وظیفه نظارتی برای بازرسی کل تعریف شده است که بر اساس همین دستورالعمل اقدام می‌شود.
صالحی افزود: بازرسی بر اساس برنامه ریزی سالانه که از قبل تعریف شده با دستگاه‌ها و موضوعات مشخص که بر اساس این برنامه بازرسان در دستگاه‌های مشخص حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال بازرسان ما در اداره کل راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، امور مالیاتی، آموزش و پرورش، استقرار گروه اقتصادی در بانک کشاورزی در زمینه بیمه کشاورزی و معاونت غذا و دارو مستقر هستند که شهروندان می‌توانند اگر مواردی دارند به این دستگاه‌ها مراجعه کنند و پیگیر امور خود باشند.

صالحی افزود: بازرسی موردی که عمدتا بحث حقوق عامه است که مرتب در حال رسیدگی است که در این خصوص مردم می‌توانند با درج شکایت در سامانه رسیدگی به شکایات پیگیر موارد باشند. البته در این زمینه مواردی مانند گزارش فساد نیاز به درج اسم هم نیست.

وی گفت: یکی دیگر از راه‌های ارتباط و بازرسی، انجام ملاقات‌های مردمی است که در سال ۱۴۰۱ یک هزار و ۷۰۰ نفر ملاقات صورت گرفت که شکایاتی ثبت شد و برخی تعیین تکلیف و برخی هم در حال بررسی است.

صالحی افزود: سال گذشته ۹۶۰ مورد شکایات دستی از مردم ثبت شد و در سه ماهه سال جدید هم ۱۷۰ مورد که برخی پاسخ داده شده و برخی هم پر دست بررسی است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۷۴۰ مورد و امسال سه ماهه اول ۴۸۰ مورد ثبت شکایت در سامانه‌های سازمان داشته ایم که بیشترین شکایات به ترتیب در حوزه علوم پزشکی، شهرداری‌ها و ادارات متولی زمین هستند.

صالحی تصریح کرد: رویکرد بازرسی کل استان را عمدتاً به سمت پیشگیری سوق داده ایم که با هشدار‌های لازم از تخلفات و جرم‌ها جلوگیری کرده ایم.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۵۸ مورد اصلاح امور قبل از انجام تخلف داشته‌ایم، ۱۳ فقره گزارش کیفری، ۳۳فقره تخلفات اداری و دو مورد ابطال مصوبه شهرداری‌ها را در سطح استان داشتیم. طی سه ماهه امسال ۷ فقره اصلاح امور، چهار فقره معرفی به تخلفات اداری و دو فقره پرونده کیفری داشته ایم.

صالحی گفت: تیم رسانه‌ای بازرسی روزانه صبح و عصر در دو نوبت رسانه‌های استان را رصد می‌کنند که از محتوا‌های رسانه‌ای استان ۸ مورد منجر به پیگیری تشکیل پرونده شده است.

وی ادامه داد: رصد سخنان مدیران یکی از اقدامات دائمی بازرسی است چرا که برخی مدیران گا‌ها به مواردی می‌پردازند یا آماری ارائه می‌دهند که ارتباطی به آن‌ها ندارد و برخی موارد باعث مشکلاتی هم می‌شود.

صالحی به چالش‌های روز استان که از شکایات رصد شده است اشاره کرد و افزود: ضعف و ناکارامدی مدیریتی که متاثر از مسائل قومیتی و یا سیاسی است مهمترین چالش استان محسوب می‌شود.

وی دومین چالش استان را ضعف سرمایه گذاری در استان بیان کرد و گفت: با وجود پتانسیل‌های بالا در حوزه‌های مختلف مانند گردشگری، اما می‌بینیم که همچنان به علت ضعف سرمایه گذاری، استان گریبانگیر مشکلات متعدد از جمله بیکاری است. ضمن اینکه در شهرستان‌هایی مانند مارگون، بهمئی و چرام ضعف زیرساخت‌ها وجود دارد.

صالحی ادامه داد: کیفیت نامطلوب خدمات بهداشتی، درمانی، تخریب منابع طبیعی، افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، مهاجرت از شهر به روستا که باعث بروز معضلات و آسیب‌های اجتماعی می‌شود، عدم هدف گذاری استان در راستای اسناد بالادستی از جمله دیگر چالش‌های استان است که چنانچه ترک فعلی در این زمینه صورت گرفته باشد، برخورد می‌شود.

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از اقدامات مهمی که در استان از طرف بازرسی انجام خواهد شد، رصد انتصابات است که چنانچه شاخص‌های لازم برابر دستورالعمل سازمان بازرسی رعایت نشده باشد، برخورد قانونی می‌شود.

جلوگیری از استخدام غیرقانونی ۵۱۶ نیرو از سال گذشته تاکنون
۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ۱۷:۴۰

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال گذشته از استخدام و بکارگیری ۴۷۰ نفر نیروی غیرقانونی و بدون آزمون و در سه ماهه امسال نیز از ۴۶ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد جلوگیری شده است.

صالحی عنوان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۰ نیز از بکارگیری و استخدام ۵۲۰ نفر نیروی غیرقانونی و بدون آزمون جلوگیری کرده ایم.

وی اظهار کرد: امیدواریم به روزی برسیم که استخدام فله ای و بکارگیری نیروی غیرقانونی و بدون آزمون در استان کهگیلویه و بویراحمد صفر شود.

تشکیل پرونده برای ۴ مسئول شهرداری یاسوج
۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ۱۷:۳۴

وی ادامه داد: ۴ پرونده برای مسئولان در سمت های مختلف شهرداری یاسوج(عمدتا در سطح معاونان) تشکیل شده که دو پرونده مربوط به قراردادها و مناقصات بوده کیفرخواست صادر شده، ارجاع شده به دادگاه بدوی و منتظر جلسه رسیدگی تشکیل شود و به محض مشخص شدن نتیجه را اعلام می کنیم که یک پرونده از این دوتا مربوط به فضا و مبلمان شهری بوده که بدلیل بکارگیری نیروهای غیرقانونی اتفاق افتاد، کیفرخواست صادر شد و در حال حاضر در دادگاه در حال رسیدگی و منتظر جلسه رسیدگی است، دو پرونده دیگر هم در دادسرای یاسوج در حال رسیدگی است که به محض مشخص شدن نتیجه اعلام می شود.

حکم محکومیت ۴ نفر در مدیریت درمان تامین اجتماعی
۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ۱۷:۲۷

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشترین جرم رخ داده از سوی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و ادارات دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد تضییع اموال و وجوه دولتی در مصادف مختلف بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین بیشترین تخلفات اداری کارمندان و مدیران این استان نقض قوانین و مقررات و سهل انگاری در وظایف قانونی است که باید تمام دستگاه‌ها در زمینه آموزش‌های لازم ضمن خدمت و بدو خدمت کارمندان در دستور کار قرار بدهند.

صالحی تصریح کرد: یکی از معضلاتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد گریبانگیر ما شده است، استخدام‌های غیرقانونی و بدون آزمون در ادارات و سازمان‌هاست.

وی در خصوص استخدام غیرقانونی در مدیریت درمان تامین اجتماعی طی سال‌های اخیر، ادامه داد: حکم محکومیت چهار مدیر ارشد و کارشناسان مدیریت درمان استان صادر شد و به مبالغ کلانی محکوم شدند.

صدور کیفر خواست ۴۳ مدیر و کارمند دولت
۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ۱۷:۲۴

 بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال گذشته ۴۳ مدیر و کارمند دولت به محکمه کیفری و ۹۶ مدیر و کارمند دولت نیز به هیئت تخلفات اداری معرفی شدند. همچنین طی امسال نیز ۶ مدیر و کارمند دولت کیفری شده و ۲۳ نفر هم به هیئت تخلفات اداری معرفی شدند.

صالحی تاکید کرد: کارمندان، مدیران، ذیحسابان و حراست‌های دستگاه‌ها نامه های هشداری سازمان بازرسی را در رابطه با نارسایی ها و سوء جریان‌ها جدی بگیرند چون از وقوع جرم جلوگیری و پیشگیری می‌کنند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۵۹ فقره مکاتبه هشداری از سوی بازرسی کل استان به دستگاه‌های اجرایی با نگاه پیشگیرانه از وقوع جرم و تخلف ارسال کردیم، همچنین طی سه ماهه امسال نیز ۵۲ فقره هشداری داشته‌ایم.

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع مکاتبات هشداری طی دوسال اخیر ۵۲ فقره قراردادها و مناقصات، ۲۷ مورد در حوزه اراضی، ۲۱ مورد بانکی، ۱۴ فقره انتصابات، مجوز های خلاف قانون ۸ فقره، اموال تملیکی ۷ مورد، تولید ۷ مورد و مابقی تکالیف ادارات ۴۱ مورد بوده است. در ۸۴درصد پیشنهادات به دستگاه‌ها در قالب نامه ها و مکاتبات هشداری منتهی به نتیجه شده اند.

برخورد بازرسی با دو مدیر اداره کار
۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ۱۴:۱۰

بازرس کل کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برخورد با تخلفات مدیران اشاره کرد و گفت : در سال ۱۴۰۱در موارد متعدد با افراد متخلف به دلیل تخلفات اداری برخورد شد.

صالحی افزود : در نحوه معرفی متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی با دو نفر از مدیران اداره کار برخورد شد که با این اقدام سازمان بازرسی از پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به افراد غیرمرتبط جلوگیری شد و در این زمینه دو نفر از مدیران مرتبط که تخلفشان احراز شد برخورد قانونی صورت گرفت . برای یکی از این مدیران تنزل مقام به مدت ۵ سال و برای یک نفر دیگر انفصال از خدمت در پست‌های حساس و مدیریتی به مدت ۵ سال در نظر حکم صادر شد.
وی ادامه داد : برای ۱۱ مدیر عضو کمیسیون تصمیم گیر در حوزه اراضی شهری کیفرخواست صادر کردیم و ۸۰۰ میلیارد ریال جریمه شدند.
رئیس کل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه ماهه امسال ۳۴ مزایده و مناقصه لغو شد که ارزش ریالی آنها ۴۱۱ میلیارد تومان بوده است.

نتیجه بررسی ۲۸ نفر بکارگیری نیرو در شرکت برق
۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ۱۳:۰۸

وی در رابطه با لیست ۲۸ نفره منتشر شده مبنی بر استخدام در شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مکاتباتی بصورت هشداری به مدیرعامل برق استان ارسال و توضیحات لازم خواسته شد، تیمی بازرسی جهت بررسی موضوع به این دستگاه اعزام شد، از ۲۸ نفر مطرح شده ۱۰ نفر آزمون داده بودند و قبول شدند، ۱۰ نفر دیگر مجوز از کارگروه توانیر داشتند البته این کارگروه نمی تواند تعیین کند که استخدام نیرو داشته باشند، یک نفر انتقالی از شرکت توانیر تهران بود، ۷ نفر دیگر قبلاً بصورت روزمزد کار می کردند که از سال ۹۳ به بعد با ورود بازرسی کل استان از سیستم اداره خارج شدند، چراکه غیرقانونی بودند، سه نفر از این هفت نفر در مراجع کار و دیوان عدالت اداری شکایت می کنند که حکم بازگشت به کار می گیرند و در کنار این سه نفر چهار نفر دیگر قرارداد حجمی منعقد شد که برای این چهار نفر تشکیل پرونده شده و مدیران متخلف که ترک فعل کردند در این رابطه تفهیم اتهام شدند که نتیجه آن پس از قطعی شدن حکم اطلاع رسانی می شود.

 
هشدار بکارگیری نیرو به شرکت گاز
۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ۱۳:۰۳
بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه استخدام های بدون آزمون و غیرقانونی شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تاکید کرد: مجوزی از طریق یکی از معاونان وزیر برای استخدام حدود ۳۰ نفر صادر شد که این موضوع با قانون بودجه ۱۴۰۲ تناقض دارد، بازرسان ما بررسی کردند و طی جلساتی با مدیر فعلی، ذیحساب و مسئول حراست شرکت گاز هشدار لازم داده شد که در صورت بکارگیری این نیروها قطعا مرتکب تخلف و جرم می شوید و چنین کاری انجام ندهید. این موضوع از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ مورد بررسی بازرسی کل استان قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هدایت
|
Netherlands
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
برادر اگر راست می گویید همین الان به جنار بازرط خبر بدهزد که روزشنبه یک حاج اقا بو لباس مقدس اخوندی در شرکت برق مشطعول بکار می شود با نامه نماینده‌محترم بوزراحمد و دنا و مارگون . حاج اقا در سرکت برق . !!!!!!اگر راست می گویند سریع دستور ردهند چنین کاری انجام نشود . بنام حاج اقا شیخ .....و از بستگان نمابنده‌محترم و طایفه ........واقعا مایع تاسف است ک با ین پنجاه ساد ایتخدام سود و با هر نحوی بهکار گرفتا سود مایه تاسف است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
هدایت جان چی نوشتی؟!؟!؟!
بوزراحمد!
مشطعول!
سرکت
مایع!
پنجاه ساد!
استخدام!
بازرط!
عجله نکن شمرده شمرده بنویس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار