9 هزار کیلومتر شبکه انتقال آب در روستاهای استان وجود دارد که حجم زیادی از این تاسیسات دچار فرسودگی هستند
کد خبر: ۱۱۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱ 14 October 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد فیض‌الله پاسره در سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران دستگاه‌های اجرایی به بخش مارگون شهرستان بویراحمد اظهار کرد: مردم بخش مارگون از فرسوده بودن شبکه آب روستایی گله‌مند بودند و خواستار تعویض شبکه‌های انتقال آب این بخش هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این شرکت با توجه به اعتبارات برای حل مشکلات فرسودگی آب برنامه‌ریزی می‌کند، افزود: با توجه به اعتباراتی که در اختیار آب و فاضلاب روستایی است توسعه و بازسازی شبکه‌های آب روستایی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: از بدو تاسیس جهاد سازندگی تاکنون شبکه‌های انتقال آب روستایی زیادی در روستاهای استان ایجاد شده که عمر بسیاری از این شبکه‌ها به پایان رسیده و نیاز است هر چه سریع‌تر تعویض و بهسازی شوند.

این مسئول عنوان کرد: 9 هزار کیلومتر شبکه انتقال آب در روستاهای استان وجود دارد که حجم زیادی از این تاسیسات دچار فرسودگی هستند.

پاسره ادامه داد: 50 درصد شبکه انتقال آب روستایی فرسوده است که برای بهسازی و بازسازی آن 900 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و در صورت اختصاص بخشی از این اعتبار تعویض شبکه‌های فرسوده که جزء برنامه‌های دولت است در آینده صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی عنوان کرد: امسال میزان 180 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی اختصاص داده شده است که اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده اولویت کاری آب و فاضلاب روستایی در سال 94 است.

وی با بیان اینکه 54 هزار مشترک آب روستایی در استان وجود دارد، گفت: 87 درصد روستاهای استان دارای شبکه‌های آبرسانی هستند و سایر روستاها فاقد تاسیسات آبرسانی می‌باشند و به صورت سیار به این روستاها آبرسانی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار