با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و به طور همزمان کلنگ سد مخزنی سقاوه و چندین پروژه در شهرستان مارگون به زمین زده شد.
کد خبر: ۱۱۱۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ 17 July 2023

طرح سد مخزنی سقاوه و اجرای هشت طرح ساماندهی رودخانه در سطح استان، آغاز عملیات نقشه برداری هوایی و زمینی ۱۲۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان و احداث ساختمان حفاظت فیزیکی از جمله این پروژه است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، وزیر کشور در این مراسم گفت: یکی از مشکلاتی که در این شهرستان وجود دارد بیکاری است که احداث سد، فضای خوبی برای ایجاد اشتغال ایجاد کرده است.
وحیدی اظهار داشت: این شهرستان ظرفیت خوبی برای کشاورزی، طرح‌های زنبورداری، آبزی پروری و سایر طرح‌ها دارد که باید همه این ظرفیت‌ها تقویت تا مشکل اشتغال برطرف شود.
وحیدی از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه به این سد از طرف سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای سایر حوزه‌های این شهرستان دیده شده است.
وزیر کشور ضمن قدردانی از کسانی که مارگون را برای سرمایه گذاری انتخاب کردند، گفت: کارخانه سیمان مارگون توسط یک سرمایه گذار خارجی احداث شد و در صورتی که مسئله آب در این شهرستان حل شود ظرفیت توسعه کارخانه وجود دارد.
وحیدی، جاده روستایی را دیگر دغدغه مردم این شهرستان دانست و عنوان کرد: جلسه اختصاصی با مسئولان استانی و شهرستانی برگزار و مشکلات مارگون بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وزیر کشور با بیان اینکه برای اجرای سد سقاوه و سایر پروژه‌هایی که به طور همزمان کلنگ زنی شدند ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است، خطاب به مردم مارگون گفت: اگر مردم می‌خواهند شهرستان توسعه یابد، باید همکاری لازم را با سرمایه گذاران داشته باشند.
وزیر کشور تاکید کرد : فضای اجتماعی برای پذیرش سرمایه گذار بیش از گذشته در این شهرستان فراهم شود.

مشکلات شهرستان تازه تاسیس مارگون بررسی می‌شود
وزیر کشور گفت: مشکلات شهرستان تازه تاسیس مارگون بررسی می‌شود و بحث پسماند‌ها از مشکلات عمومی که باید مورد توجه باشد.
احمد وحیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در دور دوم سفر دولت به استان فرصتی پیش آمد تا در شهرستان مارگون حضور پیدا کنم، گفت: شهرستان مارگون یک شهرستان تازه تاسیس است و خدمت به مردم این منطقه وظیفه همه مسئولان است.
وزیر کشور اظهار داشت: در این سفر کارها، مشکلات ومسائلی که در دور اول سفر برای این شهرستان تدارک دیده شده را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهیم.
وی عنوان کرد: همچنین برای بهبود وضعیت مردم این شهرستان پیشنهاداتی بررسی و تصویب می‌کنیم.
وحیدی در خصوص مشکلاتی که سایت‌های دفن زباله در همه شهر‌های استان خصوصا دهدشت برای مردم ایجاد کرده گفت: یکی از مشکلات عمومی که وجود دارد بحث پسماند‌ها است.
وزیر کشور عنوان کرد: شهرداران وظیفه دارند محل مناسب مورد تایید محیط زیست برای دفن زباله را انتخاب کنند، ضمن اینکه در این سفر مشکلات این حوزه جهت بررسی در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار