مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
مسئول بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سهم استان کرمانشاه از وام کمک هزینه درمانی به بیماران خاص ۹ هزار و ۲۷۰ فقره وام قرض الحسنه ۵٠٠ میلیون ریالی با باز پرداخت پنج ساله است.
کد خبر: ۱۱۱۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹ 01 August 2023

بهنام روندی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: بیماران مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج و نادر پس از شناسایی و تشخیص توسط پزشک معالج و مراجعه به واحد درمان بیماری‌های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و ثبت مشخصات و اطلاعات بیماریشان در سامانه‌های مربوطه وزارتی جزء بیماران تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی افزود: جمعیت بیماران خاص و صعب العلاج حال حاضر استان کرمانشاه ۱۸ هزار نفر است و ۱۰۷ گروه بیماری تحت عنوان بیماری صعب العلاج و نادر وجود دارد که این آمار متغیر است.

مسئول بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: وزارت بهداشت هر ساله یک بسته حمایتی برای این بیماران در نظر گرفته و به دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ می‌کند که محتوای این بسته حمایتی، دارو‌های اصلی مورد نیاز هر بیماری، آزمایش‌های مورد نیاز، سونوگرافی‌ها و خدمات دندانپزشکی و خدمات بستری است.

وی گفت: پنج درصد از بودجه‌ای که توسط مصوبه مجلس به بیمه سلامت واگذار شده، تحت عنوان وام کمک هزینه درمانی به بیماران تعلق گرفته که سهم استان کرمانشاه از آن ۹ هزار و ۲۷۰ فقره وام قرض الحسنه ۵٠٠ میلیون ریالی (با سود چهار درصد) و باز پرداخت پنج ساله است.

روندی خاطرنشان کرد: از میان بیماران استان کرمانشاه طی چند ماه بالغ بر ۴۰ الی ۵۰ هزار بیمار به دانشگاه علوم پزشکی برای دریافت وام مراجعه کردند که از بین مراجعین آن دست از بیمارانی که مدارکشان جزء گروه‌های بیماری صعب العلاج بود ثبت‌نام و برای دریافت وام به بانک ملت معرفی شدند.

این مسئول بیان کرد: مشکلی که در حال حاضر وجود دارد در خصوص تعداد بیمارانی است که به دلایلی، چون عدم وجود ضامن یا تأخیر در مراجعه موفق به اخذ وام نشدند و ما در این زمینه رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم که مدت پرداخت وام این بیماران چند ماه دیگر تمدید شود تا تمامی متقاضیان بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار