جمعی از اهالی منطقه سادات محمودی شهرستان دنا نسبت به ساخت سد خرسان ۳ در این منطقه اعتراض کردند.
کد خبر: ۱۱۱۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲ 01 August 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، جمعی از اهالی منطقه سادات محمودی شهرستان دنا در اعتراض به احداث سد خرسان ۳ در این منطقه که باعث زیر آب رفتن تعداد زیادی از روستاهای این منطقه و آواره شدن حدود ۱۰ هزار نفر می‌شود در مقابل یکی از محاکم قضایی اعتراض کردند.

آنها با در دست داشتن پلاکارد و بنرهای اعتراضی خواستار توقف در روند احداث سد خرسان ۳ شدند.

 

سد خرسان ۳ یکی از ۲۵ سد در پرونده سرشاخه‌های کارون در زاگرس است که بدون اخذ مجوزهای قانونی ارزیابی اثرات محیط زیستی و اقتصادی اجتماعی، عملیات اجرایی آن بر روی رودخانه خرسان در مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

با ساخت این سد بیش از ۲۴۰۰ هکتار از جنگل‌ها و بوته‌زارهای منطقه زاگرس در این دو استان‌ زیرآب می‌رود و هزاران ذخیره نادر جنگلی از گونه‌های بلوط ایرانی، بنه و بادام وحشی را در خط مرزی منطقه حفاظت‌شده دنا نابود می‌کند.

 

بر اساس گفته‌های اهالی منطقه احداث این سد موجب باعث از بین رفتن زراعت و باغداری، پرورش زنبور عسل، آبزی‌پروری و در مجموع معیشت مردم این منطقه می‌شود، ضمن اینکه احداث این سد موجب نابودی قبرستان تاریخی عیلامی‌ها در منطقه سادات محمودی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
سدخرسان روی سه تا استان خوزستان، چ بختیاری، کهگولویه تاثیر مستقیم میذاره، نابودی جنگلهای بلوط، زیر اب رفتن آثار باستانی و ...
مظلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
آب شرب ، چقدر مگه اینها آب می خورند ، وقاحت هم حدی داره ، صنایع فولاد و کشاورزی آب بر جزو آب خوردن شده ، پس مردم مظلوم خوزستان و چهارمحال و بختیاری آب نمی خوان ، خدا ریشه مافیای آب استانهای کویری رو خشک و نابود کنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار