اطفای حریق مریوان نمونه بارز ایثارگری
استاندار کردستان گفت: اطفای آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان نمونه بارز ایثارگری است که چند شبانه‌روز برای خاموشی شعله‌های آتش، حفظ و صیانت از پوشش جنگلی تلاش شد.
کد خبر: ۱۱۱۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱ 06 August 2023

به گزارش تابناک کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» در دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، سطح پوشش جنگل‌های کردستان را ۳۴۰ هزار هکتار یا ۸۵ درصد پوشش جنگلی بلوط عنوان کرد.
وی کردستان را یازدهمین استان زاگرس نشين به لحاظ پوشش جنگلی بلوط عنوان کرد و افزود: تنها ۳۰ درصد از پهنه ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتاری استان پروژه آبخیزداری و آبخوانداری انجام شده است که برای اجرای صددرصدی آن نیازمند تزریق اعتبار جهشی و نگاه ویژه هستیم.
وی شهرستان‌های شرق کردستان از جمله دهگلان، قروه، بیجار و بخشی از دیواندره را مناطق مهم آبخوانداری در استان برشمرد و افزود: کردستان به لحاظ پهنه جنگلی و مراتع، دارای پوشش متراکم، مهمترین زیستگاه اکولوژیکی کشور به حساب می‌آید.
"عباس علی نوبخت" معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در این دیدار از نحوه اطفاء حریق جنگل‌های مریوان با مدیریت عملیاتی استاندار تقدیر ویژه کرد و تلاش مجموعه عوامل درگیر با فرآیند اطفای حریق را ستود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار