زنجان- استاندار زنجان گفت: دستگاه قضا می‌تواند روان‌کننده و تسهیل‌گر در روند حرکتی و خدمت‌رسانی قوه مجریه باشد.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ 07 August 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از مهر، محسن افشارچی ظهر دوشنبه در آئین تودیع و معارفه رؤسای دادگستری استان زنجان با تاکید بر اینکه یکی از ملزومات امروز برای گره‌گشایی از مشکلات، اهتمام به ایجاد همدلی در بین مسئولان و آحاد مردم است، گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که این همدلی و هم‌افزایی مسئولان برای پیشبرد اهداف و نیز گره‌گشایی از مشکلات کشور بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه تا به امروز شاهد همراهی و همفکری خوبی بین دستگاه قضائی و سیستم اجرایی در استان زنجان بودیم، ادامه داد: بدون شک تداوم این همراهی و همفکری منتج به تسهیل در امور شده و مشکلات کشور نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن مرتفع خواهد شد.

استاندار زنجان در ادامه یکی از چالش‌های پیش روی مسائل مختلف در کشور را وجود قوانین متعدد عنوان کرد و افزود: بدون شک برای خوانش و تفسیر قوانین می‌توانیم هم روش تسهیل گرانه را در پیش بگیریم و هم قادر هستیم روش سخت‌گیرانه را برگزینیم، بنابراین در این زمینه دستگاه قضا یکی از ارکان تعیین کننده به شمار می‌رود.

افشارچی با یادآوری اینکه انتظار ما از دستگاه قضا این است که زمینه را برای حرکت قوه مجریه فراهم کند و این اقدام یکی از ارکان اصلی توسعه استان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: علاوه بر این باید به فکر گشایش در امور باشیم که یکی از راهکار‌های دست‌یابی به این امر، برخورداری از همفکری همه مسئولان است که در این راستا دستگاه قضا نقش به سزایی در گره‌گشایی امور داشته و به همین خاطر باید در زمانی که به مشکل برمی‌خوریم، از همفکری دستگاه قضا استفاده کنیم.

طی حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام «علی فرجی‌برحق» به سمت رئیس‌کل دادگستری استان زنجان منصوب و جایگزین حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی شد. حجت‌الاسلام فرجی‌برحق از قضات برجسته آذربایجان‌شرقی است و ریاست سازمان قضائی نیرو‌های مسلح آذربایجان‌شرقی و دادگاه ویژه روحانیت آن استان را در کارنامه خود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار