رییس کل دادگستری استان یزد:
رییس کل دادگستری استان یزد گفت: احکام قضایی، مهمترین شاخص، ابزار و نماد رسانه ای دستگاه قضا در حوزه های مختلف هستند.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵ 10 August 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، غلامعلی دهشیری در نشست شورای قضایی استان با تبریک روز خبرنگار گفت: روز خبرنگار فرصتی جهت تقدیر از تلاش ها و خدمات اصحاب رسانه در جهت تبیین و تنویر افکار عمومی، انعکاس اخبار و فعالیت ها، بیان مشکلات و دغدغه ها در قالب ارتباطی دو سویه بین مردم و مسئولان است.

وی با بیان اینکه حمایت از رسانه های متعهد و انقلابی همیشه در راس برنامه ها و اقدامات حمایتی دستگاه قضایی بوده است اظهار داشت: خبرنگار واقعی در راستای خدمت به مردم، کشور و نظام خود تلاش می کند اما خبرنگارنما در پوشش این حرفه بر علیه مردم و کشورش و برای دشمنان این نظام فعالیت می کند.

رییس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: طبیعی است با خبرنگاری که در میدان دشمن بازی و امنیت روانی جامعه و مردم را مخدوش می کند مماشات نخواهد شد.

وی با بیان اینکه قوانین متعدد در نظام جمهوری اسلامی، رسانه را به عنوان یک ابزار مفید و موثر جهت خدمت به عدالت، پشتیبانی می کند اضافه کرد: اصل 165 قانون اساسی که بر برگزاری علنی جلسات دادگاه تاکید دارد، گواهی بر این مدعا است.

رییس شورای قضایی استان یادآور شد: در دستگاه عدلیه جمهوری اسلامی ایران دادگاه های علنی است، مگر آنکه علنی شدن دادگاه منافی مصلحت نظام، عفت عمومی، نظم اجتماعی باشد یا در دعاوی خصوصی طرفین در خواست غیرعلنی بودن جلسه را ارائه کرده باشند.

وی از احکام قضایی به عنوان مهمترین شاخص و نماد رسانه ای دادگستری یاد کرد و گفت: احکام ضعیف، اعتبار و آبروی سیستم را در افکار عمومی و جامعه حقوقی مخدوش می کند و بالعکس احکام قوی، متقن، موجه و مستدل در افکار عمومی، جامعه حقوقی و بین الملل برای دستگاه قضایی تولید اقتدار و اعتبار می کند.

وی افزود: اتکا دستگاه قضا تنها به رسانه های عمومی نیست بلکه نحوه رفتار و برخورد قضات و کارکنان دستگاه قضا به نوعی رسانه است که بسیار می تواند موثر باشد.

دهشیری با اشاره به تعامل بسیار خوب دستگاه های وابسته به قوه قضاییه در استان اظهار داشت: ماحصل این تعامل خوب و سازنده کسب رتبه های برتر در سطح کشور بوده که نفع آن برای مردم استان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار