با حضور مدیران و مسئولین نهادهای اجرایی، نظارتی، امنیتی، قضایی و انتظامی، اولین جلسه شورای پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در یزد تشکیل شد.
کد خبر: ۱۱۱۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸ 12 August 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، رئیس کل دادگستری استان یزد در این جلسه، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اوایل سال که انتخابات پایان سال را خیلی مهم برشمردند اظهار داشت: برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و عزتمند، همت و حمیت تمامی کارگزاران نظام اسلامی به ویژه متولیان امر ضرورت دارد تا راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت بعنوان ۴ اصل حاکم بر امر انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان مشخص گردد.

وی تصریح کرد: برابر مقررات قدیم و اصلاحات اخیر قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، وظایف هر یک از نهادها و سازمان ها و متولیان امر تعیین شده است تا انتخابات به بهترین شکل ممکن و با کمترین چالش و حاشیه انجام گیرد.

این مقام قضایی، با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که انتخابات را مظهر قوت و اقتدار ملی اعلام کردند، گفت: انتخابات، یک فرصت خدمت مضاعف برای نهادهای حاکمیتی است که باید در این عرصه از هم اکنون برنامه ریزی و گام بردارند.

وی کاهش و افزایش های حضور و مشارکت مردم در انتخابات های مختلف را یادآور شد و تصریح کرد: در یازده دوره برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، کاهش و افزایش مشارکت های مختلفی رقم خورده است که باید آسیبها و فرصتهای آن مورد بررسی دقیق کارشناسان امر قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد خاطر نشان کرد: نباید اجازه داد تا انتخابات که مظهر شور و شعور ملی و عزت اسلامی است به عرصه ای برای جولان حقدها و عقده های معاندین تبدیل شود.

رییس شورای قضایی استان با توجه به اصلاحات اخیر قانون و فقدان تجربه برخی از فرمانداران و بخشداران در برگزاری انتخابات بر امر اموزش و‌آگاه سازی و مهارت مجریان و‌ناظران تاکید کرد.

شایان ذکر است در این نشست مدیران قضایی، نظارتی، اجرایی و اطلاعاتی به طرح دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و مقرر گردید نشست آتی با هدف بررسی ، تحلیل و ریشه یابی برخی جرائم پرتکرار و ابتلای انتخابات گذشته برگزار گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار