فرماندار دنا گفت : برای اجرای پل عظیم شهید نجفی سی سخت بخشی از محور ارتباطی سی سخت یاسوج به مدت ۳۶ ماه بسته خواهد شد .
کد خبر: ۱۱۲۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵ 13 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کهگیلویه و بویراحمد  ، کورش درخشان زاده صبح امروز  در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت:کلنگ زنی پل سردار شهید نجفی که قرار بود در سفر دوم دولت کلنگ زنی شود اما با توجه به  مشکلی که برای وزیر پیش امد و نتوانستیم از ظرفیت ایشان استفاده کنیم .

درخشان زاده اضافه کرد : حداکثر تا هفته دولت کلنگ زنی صورت خواهد گرفت  هرچند  تجهیز کارگاه صورت گرفته تا الان ده درصد کار  انجام شده و در این مسیر از دشت بازار تا سی سخت  به مدت ۳۶ ماه تعطیل میشود که  مسیر کریک بیاره برای جایگزین تعیین شده است .

وی از ظرفیت های شهرستان دنا سخن گفت و افزود : دنا دارای ظرفیت های گوناگونی در حوزه های گردشگری فرهنگی اقتصادی  است در یکی دوسال اخیر در برخی از حوزه ها وخدمات از حیث اعتبار رتبه دوم و سوم بودیم که به لحاظ جمعیت و وسعت شهرستان دنا در قیاس با دیگر شهرستان های استان بسیار خوب بود .

درخشان زاده از اجرای و اتمام ۳۲۰ پروژه  طی یکی دو سال اخیر خبر داد و افزود :  ادعا داریم شهرستان دنا  به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است  در همه حوزه ها  رشد غیرقابل انکاری داشتیم و  در خیلی از حوزه ها دنا به شهرستان سبز تبدیل می شود در بخش  گاز ۹۷ درصد  روستاههای شهرستان از نعمت گاز برخوردار هستند وکه در مجموعه روستای شبلیز  علیرغم صعب العبور بودن  با همکاری شرکت گاز گازرسانی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در حوزره سادات محمودی برخی از حوزه ها گازرسانی شد که در حال حاضر فقط  جلاله گازرسانی نشده است  که بدلیل صعب العبوری مشکلاتی بود اما با پی گیری های انجام شده قرار است از منطقه زیلایی و سادات چاهن انجام  این مهم انجام شود .

وی به بن بست بودن شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا اشاره کرد و یادآور شد: تردد در سیسخت با مشکل مواجه شده بود اما  در سفر اول هیات دولت  مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان  به جاده مواصلاتی اختصاص داده شد الان نیز همکارهای خوبی صورت گرفته است.

وی  لازمه توسعه گردشگری شهرستان را ایجاد زیرساخت ها اعلام کرد و اظهار داشت: تا زیرساخت اماده نباشد نمی توانیم برای توسعه گردشگری امیدوار باشیم اما با تلاش های شکل گرفته  ۸کیلومتر از مسیر یاسوج سی سخت  ۴ خطه شد  و در  دوتونل رفت و برگشت نیز همزمان کارصورت می گیرد .

فرماندار دنا ادامه داد : این محور می تواند شهرستان و مرکز استان را از بن بست خارج کند دو پل رفت و برگشت است دوپل و دو پیاده رو که پیاده رویه منظر طبیعی زیبایی را  ایجاد خواهد کرد .

کورش درخشان زاده خاطرنشان کرد: در برخی از محورهای مواصلاتی مثل تلگاه و دارشاهی  با نصب ۱۴ کیلومتر نیوجرسی  جاده اصلی یاسوج پاتاوه سمیرم آرامش امنبت خانواده ها  فراهم شد که بازخورد آن کاهش ۸۳ درصدی تصادفات در این مسیر پرترافیک بود.

وی اضافه کرد:ئ مسیر به شکلی بود که تلگاه را قتلگاه اعلام می کردند، تصادفات منجر به فوت زباد بود باید از استاندار، معاون عمرانی و  نماینده مردم در مجلس  تقدیر شود مهم ترین کار ما نصب نیوجرسی بود .

فرماندار دنا گفت : در بحث روشنایی معابر روشنایی در محور کریک را انجام دادیم اعتبار خوبی برای تعریض ام مسیر داده شود جز شلوغ ترین محورهای استان است ۸۵ کیلومتر در سطح شهرستان دنا است بزودی عملیات اجرایی شروع خواهد شد محور دارشاهی شروع شده

وی در ادامه به بحث راه روستایی اشاره کرد و بیان داشت: در این حوزه هم  کارهای خوبی انجام شد طی دو سال اخیر ۱۸ پروژه  در این مورد  داشتیم که تقریلا رو به اتمام است .

کورش درخشان زاده اضافه کرد: در حوزه طرح  هادی روستایی سال گذشته انقلابی انجام شد که شهرستان دنا  در سطح استان اول بود در بهسازی معابر اول بودیم و ۱۸ روستا بهسازی شدند.

فرماندار شهرستان دنا تصریح کرد:  طی سال های پیشین در حوزه  ورزش سرانه پایین بود اما  الان سرانه ورزش به همت مسئولین و نماینده از محل اختصاص سالن و چمن های مصنوعی به میزان قابل توجهی بالا رفته است اعلام کردیم  هر روستایی نیاز  به سالن ورزشی و چمن دارد بود زمین  معرفی کند تا اجرا کنیم .

کورش درخشان زاده  به مشکلات حوزه آب اشاره کرد و گفت: در حوزه های آبرسانی علیرغم اینکه پراب هستیم با تنش ابی مواجه بودیم اما طی این سالها  کارهای خوبی صورت گرفت مهم ترین دلیل تنش آبی در برخی از مناطق  فرسودگی لوله ها بود اما با کارهای خوبی که انجام شد تقریبا مشکلات این حوزه مرتفع شده است  قبلا نصف شهر سی سخت اب شرب سالم نداشت الان مشکل برطرف شده است .

وی در خصوص وضعیت ارتباطات شهرستان دنا ابراز داشت: در حوزه ارتباطات نزدیک ۱۲ سایت در دو سال اخیر بهره برداری و در حال اجرا هستند برای دهنو کوه گل و سرمور با اعتبار ۶ میلیارد  تومان تقئیت آنت و اینترنت در  حال انجام است .

درخشان یادآوری کرد : در بحث نوسازی مدارس  اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان  اعتبار عمرانی که مختص به اعتبار زلزله بود با پی گیرهای صورت گرفته برای اولین بار در کشور در نظر گرفته شد از محل اعتبارات  عمرانی نیز تحولات خوبی در سطح شهر شکل گرفت چند هزار متر اسفالت  طی همین دو سال صورت گرفت .

وی در خصوص تسهیلات زلزله سی سخت بیان کرد: در بحث استهمال قانون گفته از زمان وقوع زلزله دو سال استهمال انجام شود خب بانک ها مستقل نیستند اما  یک قلم استهمال ۹۰۰ میلیون تومان بخشش داشتیم  در برخی موارد استهمال با کوتاهی برخی از بانک ها دیر صورت گرفت تلاش می کنیم  دلیل دیر اعمال شدن استهمال را بررسی کنیم .

 

فرماندار دنا در ادامه افزود: در بحث سکونت در کانکس  برخی از اهالی زلزله زدگان شهر سی سخت باید گفت که یکی از مشکلات اصلی رعایت نکردن اصول فنی و افزایش بنا بود که  بجای ۱۲۰ متر زیربنا یا ۸۰ متر اکثر خانه های بلاتکلیف بدلیل افزایش زیر بنا بود تعهئد دولت در قبال مردم انجام شد .

وی خاطرنشان کرد : در بخش جهادکشاورزی  کارهای خوبی در بحث تامین اراضی صورت گرفت که  علاوه بر بحث ابیاری قطره ای دو سردخانه افتتاح شد و برای صنایع تبدلیلی در هفته دولت مجوزخواهیم گرفت .

وی با اعلام اینکه الان در شهرستان دنا  جدول سنتی کم داریم اگر باشد پیگیر هستیم که جایگزین شود .

فرماندار دنا اظهار داشت: کلنگ زنی کارخانه تولید خوراک ابزیان در روستای بنستان را داشتیم که  ارزش های زیادی برای تولیدکنندگان دارد که علاوه بر سهولت در دسترسی به لحاظ کاهش زمان و هزینه بسیار برای آنان مفید خواهد بود  .

وی با اعلام اینکه  بیمارستان سی سخت ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است وعده داد:  امیدواریم  طی دوماه اخیر فاز اول این بیمارستان به بهره برداری برسد .

کورش درخشان زاده با اظهار گلایه از میراث فرهنگی بیان کرد: در بحث میراث شهرستان ما مغفول واقع شده است  بدلیل اینکه خوب توجه نشد یکی از دلایل  عدم توجه نبود  زیرساخت بود اما این نباید برای متولیان امر  بهانه باشد  چرا که  ما قطب گرشگری اسنان و جنوب کشور هستیم.

وی از وضعیت اشتغال هم گلایه داش و گفت: از اشتغال نیز گلایه داشتیم  که سهم ما مشخص نمی شد اما در حوزه صنایع دستی کارهای خوبی صورت گرفت تا جاییکه در جلسه قبل شورای اشتغال بانک ها برای همکاری اعلام امادگی کردند  تنها شهرستانی بودیم که بانک ها را موظف به پرداخت ماده ۱۶ کردیم اما برای اشتغال کارهای خوبی صورت نگرفت .

درخشان زاده گفت: در بحث شورای شهر و شهر اختلاف بزرگی وجود ندارد جزیی است با صحبت های صورت گرفته در بحث انتخاب شهر اختلاف سلیقه وجود داشت اما  بعد از انتخاب هیت رئیسه جدید شهردار انتخاب خواهد شد .

فرماندار دنا درخصوص پل جلاله اظهار داشت: پل جلاله در سفر استاندار و  نماینده به جلاله پل در دستور کار قرار گرفت از سفر اول ۲۰ میلیارد اختصاص دادند این پل در حال کار است اما بدلیل طولانی و  صعب العبور بودن  مسیر مشکلاتی ایجاد شده است  پیمانکار در حال فعالیت است انشاله با ترزیق اعتبار این پل را به اتمام برسانیم .

درخشان زاده در خصوص سلامت انتخابات بیان کرد: در بحث سلامت انختابات ۴ اصل را رهبر معظم انقلاب مبنی بر امنیت ، مشارکت ،سلامت و رقابت معرفی کردند که  این ۴ اصل برای ما خطوط قرمز هستندو کسانی  که بخواهند از این مسیرها تخطی و عبور کنند به شدت برخورد   خواهیم کرد ما ملزم به رعایت بیطرفی هستیم منتصب بودن به نماینده جایگاهی نزد ما ندارد .

کورش درخشان زاده در ادامه افزود : نگاه انتخابات به مسایل و مشکلات را اصلا نداریم مصداق ما کارهایی است که انجام می شود مصداق آن هم  اسفالت و ابرسانی به دارشاهی خواهد بود که در حال انجام است .

وی گفت : در بحث خدمات به مردم ، خدمات رسانی را با انتخابات گره نزده و نخواهیم زد آن قدر کارمان را دقیق انجام داده ایم که هیچکس هم نمی تواند ادعایی داشته باشد .

فرماندار دنا اضافه کرد: در بحث انتخابات و چینش مدیران خیلی از مدیران منتصب را ما جابجا کردیم که نشان دهیم  برای ما شایسته سالاری مهم ترین اصل  است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار