استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه فرهنگیان نباید با حجم زیادی از مشکلات بلاتکلیف و رها شده بماند، این دانشگاه نیازمند حمایت وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم است.
کد خبر: ۱۱۲۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳ 18 August 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در دیدار اعضای هیات امناء دانشگاه فرهنگیان استان با اشاره به نشستی که به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم برگزار شد، گفت: در این نشست موارد اختلافی دانشگاه فرهنگیان مطرح شد و وزیر علوم جانانه از دانشگاه‌های استان دفاع کرد و اعتبارات خوبی هم اختصاص داده شد.
وی بیان کرد: در آن جلسه اشاره کردم که دانشگاه فرهنگیان استان مشکلات امکانات و خوابگاه دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، اما چون مورد بحث نبود به مشکلات دانشگاه پرداخته نشد و وزیر آموزش و پرورش هم صحبتی در خصوص این دانشگاه نداشت.
احمدزاده عنوان کرد: از آنجایی که بلاتکلیفی دانشگاه فرهنگیان مشکل همه استان‌ها است می‌طلبد نامه خطاب به دو وزیر آموزش و پرورش و وزارت علوم مبنی بر بلاتکیلفی دانشگاه ارسال گردد.
احمدزاده عنوان کرد: در اجلاسیه استانداران قطعا این موضوع را مطرح تا با پیگیری در مراتب بالاتر در نهایت تدبیری اساسی برای رفع مشکل دانشگاه فرهنگیان اندیشیده شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در استان ۵۰ میلیارد تومان به این دانشگاه اختصاص می‌دهیم هرچند گوشه‌ای از مشکلات را رفع نخواهد کرد.
وی با اشاره به سیاست وزارت علوم برای تجمیع دانشگاه‌های پیام نور گفت: در صورت همکاری وزارت آموزش و پرورش ساختمان دانشگاه پیام نور در کنار سد شاه قاسم یاسوج در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار می‌گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان مهم است، گفت: به جهت اینکه دانشگاه فرهنگیان از اعتبارات استانی برخودار شود نشستی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار و مورد برسی قرار گیرد.
احمدزاده در خصوص مشکل خوابگاه دانشجویی ۲۰۰ نفری دانشگاه فرهنگیان گفت: با مدیرکل آموزش و پرورش برای همکاری جهت اختصاص خوابگاه به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مکاتبه خواهیم کرد.
وی همچنین با اشاره به وجود ۴۸۳ مدرسه سنگی ناایمن در سطح استان گفت: باید در سطح استان مدارس کانکسی جمع آوری شوند.
احمدزاده عنوان کرد: از وزیر آموزش و پرورش خواستیم تمامی خیرین مدرسه ساز کشور را برای چند سال به سمت کهگیلویه و بویراحمد سوق دهند، چون با اعتبارات استانی و سفر، مدارس سنگی برچیده نمی‌شود و لازم است از همه راه‌ها به آموزش و پرورش کمک شود.
وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۵۰ درصد مدارس سنگی کشور در کهگیلویه و بویراحمد است که یک فاجعه است، افزود: ما به شدت نیازمند انجام کار‌های زیربنایی و اصولی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار