حجت‌الاسلام غلامی امام جمعه موقت نکا:
امام جمعه موقت نماز جمعه شهرستان نکا با بیان اینکه، هفته‌ی دولت فرصتی است که عملکرد دولت‌ها بیان شود، ضعف این دولت را «ضعف اطلاع‌رسانی خدمات او» دانست و از سرپرست فرمانداری شهرستان نکا خواست تا به غیر از هفته دولت، در طول سال نیز به بیان خدمات دولت بپردازد.
کد خبر: ۱۱۲۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰ 25 August 2023

 

لزوم بیان خدمات دولت در طول سال توسط سرپرست فرمانداری نکا  

به گزارش تابناک مازندران، خطبه‌های نماز جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ شهرستان نکا با حضور مردم و مسئولین و به امامت امام جمعه موقت حجت‌الاسلام یدالله غلامی در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.

لزوم بیان خدمات دولت در طول سال توسط سرپرست فرمانداری نکا  

حجت‌الاسلام غلامی در آغاز خطبه اول ضمن سفارش خود و نمازگزاران به تقوا، با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو، شهادت امام رضا(ع)، رحلت حضرت رسول الله (ص) و اربعین حسینی اشاره کرد.

 

لزوم بیان خدمات دولت در طول سال توسط سرپرست فرمانداری نکا  

وی با تقدیر از سرپرست فرمانداری نکا، سخنران قبل از خطبه، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و گفت: این هفته، فرصتی است تا خدمات دولت‌ها در طول سال بیان شود.

 

لزوم بیان خدمات دولت در طول سال توسط سرپرست فرمانداری نکا  

خطیب نماز جمعه شهرستان نکا با بیانِ تهدیدات پیش روی نظام و فرصت‌های نظام اظهار کرد: بعضی‌ها به گونه‌ای سیاه‌نمایی می‌کنند که گویی همه چیز در راه از بین رفتن است و هیچ اتفاقی نیفتاده و فقط کارشان سیاه‌نمایی است و حتی موفقیت‌های دولت را حاضر نیستند به عنوان موفقیت کشور و مردم یادآور شوند و عده‌ای نیز شاید فکر کنند هیچ تهدیدی نداریم و همه فرصت است.

حجت‌الاسلام غلامی با بیان اینکه، جنگ ترکیبی یکی از تهدیدات نظام است و مقام معظم رهبری چند سال قبل فرمودند: «دشمن جنگ ترکیبی را در دستور کارش دارد و باید در برابر آن، جهاد تببین داشته باشیم، تصریح کرد: در این برهه، دشمن در همه‌ی عرصه‌ها وارد شد، مانند آنچه که در پاییز سال گذشته به بهانه مرگ آن دختر(مهسا امینی) شاهد بودیم که کار کشور به جنگ شناختی کشیده شد که در این جنگ، دشمن کاری می‌کند که هر چه او بخواهد، ببینی، فکر کنی، و تصمیم بگیری و چاره جنگ ترکیبی، چیزی جز؛ «جهاد ترکیبی و تبیین» نیست و همه‌ی افسران جهاد تبیین باید به میدان بیایند.

 

لزوم بیان خدمات دولت در طول سال توسط سرپرست فرمانداری نکا  

وی تصریح کرد: امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکری که مبنای قیام اباعبدالله است به همین معناست و کوتاه آمدن عواقب و یقیناً در قیامت عذاب دارد و مورد اعتراض شهدا قرار خواهیم گرفت.

امام جمعه موقت شهرستان نکا تهدید دیگر را «جنگ سایبری» دانست و گفت: امروز کشور ما در جنگ سایبری و مقابله با آن، یکی از قدرت‌های برتر دنیاست و آمریکایی‌ها در عراق ابتدا همه رادارها را از کار انداختند تا همه سلاح‌ها بی‌خاصیت شود و در عرض ۲۴ ساعت بغداد را گرفتند، اما ما اکنون در وضعیتی قرار داریم که چندی قبل پیشرفته‌ترین و گران‌قیمت‌ترین پهپاد دشمن را هدف قرار دادیم، در عین حال که قوی هستیم باید آمادگی را در جامعه داشته باشیم، زیرا دشمن دستش خالی نیست و ممکن است به تاسیسات زیربنایی کشور حمله سایبری کند که باید تبیین شود.

حجت‌الاسلام غلامی افزود: تهدید دیگری که پیش روی نظام ماست، «تضعیف پول ملی» است که دولت تلاش می‌کند وضعیت پول را تقویت و همچنین در طول دو سال گذشته توانست، بدهکاری‌های دولت قبل را پرداخت کند و در تقویت پول ملی نیز موفقیتهایی حاصل شد اما کافی نیست.

 

لزوم بیان خدمات دولت در طول سال توسط سرپرست فرمانداری نکا  

وی تصریح کرد: پِی‌آمد تضعیف پول ملی، «ایجاد فاصله طبقاتی و زیر پا رفتن طبقه ضعیف» و « کوچک شدن سفره مردم» است و متأسفانه مسئولان گذشته «سکولاریسم و سبک زندگی غربی» را در جامعه رواج دادند و اکنون نباید در جایگاه حاکم بنشینند و طلبکار باشند، که اگر روزی مصلحت ایجاب کند، می‌توان گفت چرا دختران روستاها روسری‌هایشان را برداشتند و عده‌ای به برهنگی تظاهر می‌کنند و موجب نگرانی افکار عمومی جامعه می‌شوند که این نتیجه تفکر سکولاریسم است که سال‌های سال در کشور ما قدرت داشتند و هنوز دارند.

 

لزوم بیان خدمات دولت در طول سال توسط سرپرست فرمانداری نکا  

خطیب نماز جمعه شهرستان نکا تصریح کرد: متاسفانه در رسانه ملی می‌گویند ما به اندازه ۱۰ نماینده قدرت داریم و قدرت ما ذاتی است اما ما می‌دانیم که آنها در انقلاب، از طبقه قدرت‌طلب به ثروت رسیده‌اند و بواسطه‌ی ثروت، قدرت دارند و هنوز مصلحت نیست که مانند زیارت عاشورا مقصران را با نام لعنت کنیم.

حجت‌الاسلام غلامی ابراز کرد: متأسفانه اشرافیت و دامن زدن به سبک زندگی غربی، در دولت‌های گذشته بسیار به چشم می‌آمد، اما دولت جدید، از این اشرافی‌گری کنار کشیده و تلاش می‌کند تا هزینه‌های مردم را در سبد دولت کمتر کند، اما مردم نیز نباید خود را به زندگی اشرافی عادت دهند که نه پسند شرع و شریعت است و نه قبول عقلای جامعه و مصلحت امروز جامعه ماست.

وی افزود: نفوذ، رخنه و ضربه‌های امنیتی یکی دیگر از تهدیدات است که در دو سال اخیر کمتر شده است، اما در گذشته از آنها صدمه دیدیم، بطور مثال در حادثه‌ی شهادت رجایی و باهنر در ۸شهریور و حادثه‌ی انفجار دفتر مرکزی در ۷تیر، نتیجه‌ی نفوذ بود و در یکی از دولت‌ها از شخصی مانند جیسون رضائیان، از داخل حمایت شد و همسرش به عنوان خبرنگار در کنار رئیس جمهور قرار گرفت و وقتی دستگیر شد، آمریکا حاضر شد در قبال او ۵۰۰ میلیون دلار از پول‌های ما را آزاد کند.

امام جمعه موقت شهرستان نکا گفت: گاهی نفوذ در مراسم تصمیم گیری است و مصلحت نیست که در فیلم‌ها نام اصلی برده شود. در تصمیم‌گیری‌های کلان و در مذاکرات حساس هسته‌ای، کشورهای حریف از ما اطلاعاتی در دست داشتند.

 

لزوم بیان خدمات دولت در طول سال توسط سرپرست فرمانداری نکا  

حجت‌الاسلام غلامی در خطبه‌ی دوم گفت: اولین و مهمترین فرصت نظام جمهوری اسلامی، داشتن رهبری مقتدر، شجاع، دوراندیش، حکیم و با تجربه است که تاریخ کشور ما به غیر امام فقید و راحل، چنین رهبر مجتهدِ آگاه و شجاع، نترس، دشمن شناس و دنیا شناس و دلسوز را به خود ندیده است و وظیفه امت و همه مسئولان این است که به راهنمایی‌ها، رهنمودها و حتی منویاتش جامعه عمل بپوشانند.

وی تصریح کرد: حزب‌الله یکی از عوامل موفقیت خود را عمل کردن به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب می‌داند که امسال نیز سیدحسن نصرالله از مقام معظم رهبری به حسین زمان یاد کرده است که هر کجای دنیا تنهایش نخواهیم گذاشت.

خطیب نماز جمعه نکا افزود: فتنه‌هایی همچون؛ ۸۸ ، ۹۸ و بنزین، بی‌نظیر و حتی از جنگ نیز خطرناک‌تر بود و رهبر معظم انقلاب با هزینه کردن آبروی خود، جهت در خطر بودن دین و مکتب، جلوی دوگانگی در جامعه را گرفت و در ۲ روز فتنه را محو کرد.

حجت‌الاسلام غلامی خاطرنشان کرد: رهبر، فرصتی است که می‌تواند تهدیدات بیگانگان را تبدیل به فرصت کند اما ما نباید با دست خود در داخل کشور، برای چند روز قدرت و نمایندگی برای نظام تهدید بسازیم.

وی گفت: فرصت دیگر مردم مومن انقلابی‌اند که حساب کارهای مسئولین را که بعضا آنها را به اشتباه به زحمت انداخته، از انقلاب و نظام جدا می‌دانند، لذا هر جا که انقلاب و نظام نیاز به حضور و هزینه ملت داشت، به صحنه آمدند و همچنین، تجمیع نیروهای انقلاب را نیز یک فرصت دانست و گفت: یکی از وظایف استاندار باید جمع کردن نیروهای انقلاب باشد.

 

لزوم بیان خدمات دولت در طول سال توسط سرپرست فرمانداری نکا  

امام جمعه موقت شهرستان نکا تشریح کرد: نماز جمعه، عاشورا، یادواره‌های شهدا، اربعین ظرفیت‌های معنوی هستند که در عاشورای امسال دشمن برای کمرنگ کردن آن و حتی زیر سوال بردن عزاداری‌ها هزینه‌ی زیادی کرد و بی‌حجاب، بدحجاب و برهنه را با پول و کرایه اجیر کرد و مامور کرد که در مجامع حساس و عزاداری‌ها و در کنار پلیس حاضر شوند و فیلم بگیرند.

حجت‌الاسلام غلامی تشریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند: مسئله بی‌حجابی، هم «حرام شرعی» و هم «حرام سیاسی» است و برخی از اینکه بگوییم حرام سیاسی خوششان نمی‌آید، باید باور کنیم، دشمن برای برهنگی در جامعه و در نتیجه؛ بی‌عفتی و بی‌غیرتی جامعه تلاش می‌کند، این یادواره‌های شهدا و اربعین فرصت‌های نظام است که در هیچ جای دنیا، این فرصت‌ها نیست.

 

لزوم بیان خدمات دولت در طول سال توسط سرپرست فرمانداری نکا  

وی افزود: در توانمندی‌های بنیه دفاعی، میدان ما قوی است و یقیناً مردم در میدان صدمه نخواهند دید و دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمود؛ «میدان قوی، ما را در میدان‌های دیگری که ضعف داریم حفظ کرد».

خطیب نماز جمعه شهرستان نکا ابراز کرد: امیدواریم دشمن آرام آرام از منطقه خارج شود که خون بهای شهید سلیمانی و به برکت جبهه مقاومت است و پرچمدارش ملت ایران و رهبرش آیت الله العظمی امام خامنه‌ای حفظه الله تعالی است.

 

لزوم بیان خدمات دولت در طول سال توسط سرپرست فرمانداری نکا  

حجت‌الاسلام غلامی با بیان اینکه، هفته‌ی دولت فرصتی است که عملکرد دولت‌ها بیان شود، ضعف این دولت را «ضعف اطلاع‌رسانی خدمات او» دانست و از سرپرست فرمانداری شهرستان نکا خواست تا به غیر از هفته دولت، در طول سال نیز به بیان خدمات دولت بپردازد.

 

 

لزوم بیان خدمات دولت در طول سال توسط سرپرست فرمانداری نکا  

وی تصریح کرد: بزرگترین خدمت دولت سیزدهم این است که دولت و کشور را از سقوط حتمی عرصه سیاسی و اقتصادی نجات داد و بعضی از دولت‌مردان گذشته اظهار کردند که چه وضعی را تحویل دولت سیزدهم دادند، اما امروز می‌بینید که در مجامع بین‌المللی عضویت ما را می‌پذیرند و در سفر دیروز رئیس جمهور به شانگ‌های و سایر جلسات، یقینا آمریکا آرام نمی‌گیرد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار