وزیر کشور جمعه شب در بازدید از پایانه مرزی خسروی و منذریه از همراهی برادران عراقی برای فراهم کردن اقدام‌های بسیار خوب برای سهولت در تردد زائران و خدمات‌رسانی به آنها قدردانی کرد.
کد خبر: ۱۱۲۲۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳ 26 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «احمد وحیدی» جمعه شب در بدو ورود به قصرشیرین ابتدا از زیرساخت های مرز خسروی و و روند تردد زائران بازدید کرده و پس از بررسی روند تردد زائران در مرز منذریه حضور یافت و در معیت معاون عمرانی وزارت کشور و استاندار کرمانشاه و جمعی از مسوولان و «شیرکو» مدیر مرز منذریه عراق از گیت های تازه احداث شده طرف عراقی بازدید کرد که مدیر مرز منذریه از زیر بار رفتن ۹۰ گیت جدید در این مرز از روز شنبه چهارم شهریورماه برای خدمات رسانی به زائران خبر داد.

وزیر کشور در ادامه در یک فضای صمیمی با زائران در ۲ سوی مرز خسروی و منذریه گفت و گو کرد و در خصوص نحوه خدمات رسانی و چگونگی تردد آن ها از مرز سوال کرد که تمام زوار از خدمات رسانی و زیرساخت های مرز خسروی و منذریه ابراز رضایت کردند.

وحیدی همچنین با حضور در مواکب ایرانی و عراقی در منذریه که برای خدمات رسانی به زوار استقرار یافته اند ضمن خدا قوت به خادمان زوار در این مواکب از نزدیک خدمات رسانی و پذیرایی این موکب ها از زائران را بررسی کرد.

وی همچنین با حضور در پایانه منذریه محل استقرار خودروهای طرف عراقی برای جابجایی و انتقال زائران گفت: اتفاقات و تغییرات خوبی در این گذرگاه ایجاد شده و ضمن بهسازی و آسفالت این مسیر خودروهای مورد نیاز تامین شده تا زائران را به ایستگاه ها منتقل کنند.

بازدید از جاده تجاری برکت

وزیر کشور همچنین در جریان حضور در مرز بین المللی خسروی از جاده برکت بازدید کرد که این جاده به طول ۳.۴ کیلومتر مسیر کامیون‌های ترانزیتی حمل بار و مواکب را تا نقطه صفر مرزی از مسیر تردد زوار جدا کرده است.

این جاده به طول ۳.۴ کیلومتر مسیر کامیون‌های ترانزیتی حمل بار و مواکب را تا نقطه صفر مرزی از مسیر تردد زوار جدا کرده، چهار خطه بوده و از روز گذشته زیر بار ترافیکی رفته و اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۸۱۰ میلیارد ریال است.

حضور در قرارگاه خدمات رسانی اربعین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

در سفر وزیر کشور به مرز خسروی در ادامه بزرگترین قرارگاه خدمات رسانی اربعین وزارت دفاع و پشتیبانی در ۲ کیلومتری مرز خسروی مورد بازدید قرار گرفت که این قرارگاه واقع در عمود ۳۰۳ مجهز به چهار سوله به منظور اسکان و پذیرایی ثابت با یک هزار و ۲۰۰ متر و با ظرفیت ۸۰۰ نفر، آشپزخانه، درمانگاه و ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی، ۲ پد بالگرد استاندارد و اختصاص خودور و پارکینگ سبک و سنگین بوده و امکان پخت روزانه پنج تا ۱۰ هزار پرس غذا را دارد که این مجموعه در سطح هفت هکتار احداث شده است.

راه‌اندازی بیمارستان ۶۰ تخت خوابی سیار امام حسین (ع)

بیمارستان سیار ۶۰ تخت خوابی امام حسین (ع) بهداری غرب نیروی زمینی سپاه واقع در ۱۵ کیلومتری مرز خسروی مقصد نهایی سفر وزیر کشور به قصرشیرین بود که این بیمارستان مجهز ۶۰ تخت خوابی با مشارکت سپاه پاسداران و دارای بخش اورژانس، بستری آقایان و خانم ها، تصویر برداری مانند سونوگرافی، بخش ccu، بخش اتاق عمل که دارای ۲ اتاق عمل با امکانات موردنیاز، داروخانه و آزمایشگاه است.

طبق گفته مسوول این بیمارستان، تعداد ۱۰ پزشک، متخصص جراح عمومی، متخصص بیهوشی، متخصص قلب و عروق، مرکز تصویر برداری، چشم پزشک، اورتوپد، جراح عمومی و پزشکان عمومی نیز در این مرکز آماده خدمت رسانی به زائرین هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته ی مسوولان با توجه به توسعه زیر ساخت ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار