مدیرکل پست استان کرمانشاه گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 10 میلیون و 815 هزار مرسوله پستی در کرمانشاه جابه‌جا شده است.
کد خبر: ۱۱۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 15 October 2015
مدیرکل پست استان کرمانشاه گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۰ میلیون و ۸۱۵ هزار مرسوله پستی در کرمانشاه جابه‌جا شده است.

حمیدرضا فتاح پیش از ظهر امروز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه کرمانشاه با اشاره به ۱۷ مهر ماه به عنوان روز جهانی پست، اظهار داشت: پیام رسانی در همه جوامع بشری حائز اهمیت فراوانی بوده و پست هوشمند که چند سالی است در کشور مطرح شده روش جایگزین مناسبی در همه کشورهای پیش رفته است.

وی با اشاره به اینکه پست قابلیت انعطاف دارد و به تناسب نیاز جامعه ارائه می شود، تصریح کرد: تعداد کل واحدهای پستی در استان کرمانشاه ۴۳۲ واحد است که از این تعداد ۱۶۷ واحد در کرمانشاه و ۲۶۵ واحد روستایی است.

فتاح تعداد مرسولات صادره در استان طی سال گذشته را ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مرسوله عنوان کرد و افزود: تعداد مرسولات وارده نیز ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار است و در مجموع ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مرسوله جابه جا شده است.

مدیرکل پست استان کرمانشاه مرسولات صادراتی در کرمانشاه طی سال گذشته را به ازای هر نفر ۶.۶ عنوان کرد و اظهار داشت: این در حالی است که  پوشش مساحتی به ازای هر واحد پستی در این استان ۷۹ کیلومتر است.

وی افزود: در ۶ ماه اول امسال تعداد مرسوله های صادره ۵ میلیون و ۲۶۴ هزار و تعداد مرسوله وارده ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار بوده که در مجموع ۱۰ میلیون و ۸۱۵ هزار جابه جایی مرسولات در استان انجام شده است.

سرانه مرسولات پستی در استان ۳ مرسوله است

فتاح با اشاره به اینکه سرانه مرسولات طی ۶ ماهه اول در استان ۳ مرسوله است، گفت: در بحث تملک دارایی سرمایه های عمرانی ۹ میلیارد و ۵۱۱ میلیون تومان در راستای زیرساختها و اعتبارات مورد نیاز به استان تخصیص داده شده است.

وی با یادآوری انعقاد تفاهم نامه شرکت پست استان با استانداری برای اجرایی شدن دولت الکترونیک به عنوان طرح G-NAF اظهار داشت: کرمانشاه جزو ۸ استانی است که به عنوان پایلوت اجرای این طرح ملی در نظر گرفته شده و در حال حاضر نیز عملیات تخصیص و نقطه گذاری را آغاز کرده است که در قالب ایستگاه های کاربردی انجام می شود.

مدیرکل پست استان کرمانشاه گفت: با در نظر گرفتن طول و عرض جغرافیایی، هر مکان در استان به عنوان واحدی کدگذاری شده شناسایی می شود و اطلاعات همه مراکز و سازمان ها بر اساس طرح سازماندهی شده G-NAF خواهد بود.

انجام ۱۲۵ هزار فقره خدمات الکترونیکی در کرمانشاه

وی با اشاره به اینکه در کل سال گذشته ۱۲۵ هزار فقره خدمات الکترونیکی با گردش مالی ۳۱ میلیارد ریال در استان کرمانشاه انجام گرفته است، گفت: در ۶ ماه اول امسال نیز ۵۴ هزار و ۴۹۷ فقره خدمات الکترونیکی در داخل استان انجام شده و نیز ۱۰ هزار و ۲۸ فقره خرید الکترونیکی انجام گرفته است.

فتاح ایجاد اتوماسیون فرآورده های پستی را از دیگر اقدامات شرکت پست استان دانست و گفت: با توجه به نیاز جامعه و تغییر خدمات سنتی به خدمات نوین این امور با توجه به رشد گسترده فناوری ارائه و انجام می شود.

وی از ارائه خدمات نامه رسان ها با ترکیب و فرم جدید و نیز تجهیزات پیشرفته در سطح استان خبر داد و گفت: در بخش هوشمندسازی نیز خدماتی سه وجهی در قالب خدمات فیزیکی، الکترونیکی و مالی تعریف شده است که گاها در برخی موارد می تواند ترکیبی از این بخش ها نیز باشد.

مدیر کل پست استان کرمانشاه شماره گیری کد #۱۹۳* را برای پیگیری اطلاعات مرسوله ها عنوان کرد و گفت: از طریق سیستم پیامکی نیز می توان وضعیت مرسوله ها را پیگیری کرد اما سامانه تلفنی ۱۹۳ که در کشور اجرا شده هنوز در استان فعال نشده است.

وی افزود: سایت خرید و فروش بین المللی خدمات الکترونیکی نیز تحت عنوان شرکت یادها راه اندازی شده است و نیز صندوق هوشمند معابر در استان احداث خواهد شد که طوری طراحی شده است که بارکدهایی برای پاکتها ارائه می دهد و به صورت خودپرداز عمل می کند که شهروندان می توانند خدمات خرید شارژ و انتقال وجه را از طریق این‌ صندوق انجام دهند.

فتاح اظهار داشت: امسال طرح جدید تمبر طلا و نقره با تمثال حضرت امام (ره) و نیز بزرگداشت حافظ در استان رونمایی شده است که در همه دفاتر استان ارائه خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار