معاون استاندار یزد تاکید کرد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری یزد گفت: تعدد تشکیل نشست‌های شورای استاندارد، نیازضروری استان صنعتی و معدنی یزد است.
کد خبر: ۱۱۲۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷ 02 September 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، نشست شورای استاندارد استان، به ریاست محمدعلی شاه حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری یزد و دوایر استانی متناظر با دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های مرتبط، در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.
اين شورا متناظر با شورای عالی استاندارد کشور است، که ریاست آن بر عهده رييس جمهور و در استان‌ها نيز به ریاست استاندار استان و متناظر با پایتخت تشکيل مي‌گردد.
شاه حسینی در این نشست اظهار کرد: بسی مایه خوشحالی است که دراین استان، نهادی دولتی مانند اداره کل استاندارد استان یزد در کنار دیگر وظایف خود، با داشتن کارشناسانی مجرب، کالاهای تولیدی را با استانداردهای مربوطه تطبیق داده و به موارد عدم انطباق رسیدگی می‌کند. استاندارد همانگونه که از نامش مشخص است، به طور مستقیم با کیفیت، سلامت و ایمنی مردم سر و کار داشته و در همه شئونات جامعه باید وجود داشته باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی ومنابع استانداری یزد ادامه داد: برای اینکه فرهنگ توسعه و ترویج استاندارد در جامعه ساری و جاری شود، باید همگان همت نمایند، تولیدکنندگان و دوایر مرتبط با بخش های صنعت و خدمات می بایست با رعایت قوانین و مقررات، زندگی باکیفیتي براي مردم فراهم نمایند. ضمن این که اداره کل استاندارد استان یزد می بایست در راستای وظایف حاکمیتی خود پس از تذکر و اخطار، در برابر متخلفین ایستادگی نماید.
در ادامه نشست، دکترحمید مطهری دبیر شورا و مدیرکل اداره استاندارد استان یزد،گزارش مختصری از عملکرد 6 ماهه در خصوص، انجام تعمیرات اساسی در ساختمان فیزیکی اداره کل، بازنگری و سامان دادن به وضعیت مدیران کنترل کیفیت صنایع استان، انجام طرح عیدانه ،انجام طرح ملی مبارزه با کم فروشی و پایش کمیت به طور ضربتی و هر هفته، انجام طرح خالص فروشی شیرینی در استان، انجام طرح سنجش نرخ کیفیت در استان همگام با کشور را ارائه داد.
وی در بخش دیگری از ارائه عملکرداداره استاندارد یزدگفت:مشارکت در بازنگری تعداد زیادی از دستورالعمل های اجرایی سازمان ملی استاندارد، طرح پایش طلافروشی ها، پایش دایمی صنایع، تعیین ماهیت نمونه های سوختی، کنترل صادرات و واردات از استان، صدور پروانه های استاندارد، نظارت بر نمونه برداری، نظارت بر آزمایشگاههای همکار، برگزاری جلسات دائمی با مدیران اجرایی، تولیدکنندگان، آزمایشگاههای همکار، شرکت های بازرسی، اقشار مردم و غیره از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.
شایان ذکراست، درپايان اين جلسه پس از استماء سخنان تعدادی از مسئولین استان، برخي مصوبات و تصميم گيري ها توسط اعضاي شورا درحوزه استاندارد، اتخاذگردید واز واحد های برتر استان در طرح جایزه ملی کیفیت ایران تقدیر و تشکر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار