معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان کنگان گفت: تیم‌های امدادی و عملیاتی این شهرستان برای مقابله با بحران‌ها آماده باشند.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰ 05 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، جاسم رستگار ظهر سه‌شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کنگان اظهار داشت: همه دستگاه‌های امدادی، عملیاتی خدماتی و سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و مطابق دستورالعمل ابلاغی سازمان مدیریت بحران استان ضمن آماده کردن تیم‌های امدادی و عملیاتی خود اقدامات و تمهیدات پیشگیرانه را در این خصوص اتخاذ کنند.

وی اضافه کرد: ارسال منظم و به موقع گزارشات وقوع حوادث ظرف مدت حداکثر ۲۴ ساعت و ارزیابی دقیق و واقعی، مستندات و ارائه گزارش خسارات وارده در قالب فرم‌های مربوطه حداکثر ۷۲ ساعت بعد از وقوع حادثه به ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کنگان برای ارسال به مدیریت بحران استانداری اقدام کنند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان کنگان خواستار مستند سازی حوادث بر اساس گزارش حوادث مربوطه شد و بیان کرد: برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و بهداشت و درمان در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه و اجرای مصوبات شهرستان ضروری است.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های امدادی، عملیاتی و خدماتی مکلفند در همه اوقات شبانه روز به صورت اضطراری در شهرستان در دسترس بوده و تلفن همراه ایشان پاسخگو، در صورت نیاز به خروج از شهرستان از قبل هماهنگی لازم انجام شده باشد و در صورت عدم پاسخگویی به موقع و مناسب عواقب و تبعات بعدی هرگونه حوادث رخ داده متوجه شخص مدیر دستگاه اجرایی مربوطه است.

رستگار تاکید کرد: با عنایت به بند فوق همه مرخصی‌ها، تا اطلاع ثانوی و اعلام ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان لغو می‌شود.

وی با تاکید بر استفاده و بهره گیری از توان و ظرفیت نیرو‌های جهادی بسیج و تشکل‌های مردم نهاد در حوزه مدیریت بحران ادامه داد: با توجه به کمبود یک سری امکانات در مواقع اضطراری مقرر شد بیمارستان کنگان به منظور دریافت اقلام مصرفی در مواقع بحران (سرم و دارو) و همچنین جهاد کشاورزی به جهت تأمین آرد مورد نیاز شهروندان به صورت فوق العاده با مرکز استان مکاتبات لازم در دستورکار قرار دهند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان کنگان ادامه داد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کنگان نسبت به بازدید از سازه‌های سد‌های تأخیری اقدام و نسبت به تعمیر و بازسازی تا قبل از بارندگی سال جاری اقدام کند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های امدادی و عملیاتی نسبت به سوخت گیری، ماشین آلات مورد نیاز در مواقع بحرانی اقدام کنند افزود: جهاد کشاورزی نسبت به اطلاع رسانی به دامداران خود به منظور استقرار در جای ایمن در دستورکار قرار دهد.

رستگار گفت: در همین راستا صندوق بیمه کشاورزان توسط مدیریت بحران جهاد کشاورزی به منظور حوادث احتمالی فعال کند و همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به ارسال لیست امکانات، تجهیزات، ماشین آلات و ظرفیت‌های بخش خصوصی تحت امر خود به دبیرخانه مدیریت بحران شهرستان ارسال کنند.
منبع/مهر

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار