کد خبر: ۱۱۲۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳ 11 September 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 20/06/1402 تقدیم حضور می گردد.


------------------------------------------


دستگیری زوج بدل انداز طلا در بابلسر 

سرهنگ سیدجعفر افضلی فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری زوج بدل انداز طلای قلابی در عملیات ماموران انتظامی این فرماندهی خبر داد. 

سرهنگ" سید جعفر افضلی"در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی گزارش یکی از طلا فروشی های سطح شهر مبنی بر یک فقره بدل اندازی طلا توسط یک آقا و خانم، بلافاصله تیم عملیاتی کلانتری 11 به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل مشخص شد این خانم و آقا قصد داشته تعدادی زنجیر بدلی طلا را که روی آن آبکاری طلا شده بود با ترفندهای فریبنده به فروش رسانده و در عوض اقدام به خرید طلا از طلافروش می نمود که در همان طلافروشی توسط مامورین کلانتری 11 دستگیر شد.

فرمانده انتظامی بابلسر بیان داشت: این متهمان در تحقیقات پلیس به همدستی همسرش در بدل اندازی طلا در صنف طلافروشان استان مازندران اعتراف که با هماهنگی قضایی در بازرسی از خودروی آنها چند فاکتور جعلی، انواع طلاجات بدلی و کلیه اموال مسروقه نیز کشف شد.

سرهنگ افضلی با اشاره به اینکه تاکنون10 مالباخته در سطح استان مازندران شناسایی شدند افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده و اعتراف به بزه ارتکابی به مرجع قضایی معرفی شدند.

------------------------------------------

دستگيري باند کلاهبرداري جعل اسناد املاک بلاصاحب 

سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگيري باند کلاهبرداري جعل اسناد املاک بلاصاحب و يا داراي صاحبان گمنام در شهرستان ساری خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ "علی قیصری" در تشریح این خبر، گفت: با عنايت به افزايش قيمت املاک، يکي از شيوه و شگردهاي کلاهبرداران، شناسايي املاک بلاصاحب و يا داراي صاحبان گمنام و سند سازي با شگرد جعل اسناد و فروش آن مي باشد.

وی افزود: در همين راستا فردي اهل و ساکن تهران طي شکوائيه اي اظهار داشته مالک زميني به مساحت 2500 متر مربع واقع در جاده دريا ساري کنار جاده اصلي مي باشد که بدليل عدم حضور در شهرستان ساری به تازگي مطلع شد که افرادي با سند سازي جعلي زمين موصوف را تصرف و اقدام به فروش آن کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران تصریح کرد: پرونده توسط کارآگاهان اين پلیس مورد بررسي قرار گرفت و ادله و مستندات نيز اخذ و تحقيقات نامحسوس و ميداني آغاز که برابر اطلاعات کسب شده از معتمدين منطقه و مشاورين املاک منطقه صحت فروش نامه اصلی ارائه شده توسط شاکی تائيد و مشخص شد متهمان از افراد سابقه دار و داراي سوابق متعدد کلاهبرداري و جعل عنوان مي باشند.

سرهنگ قیصری با بیان اینکه دستور جلب و دستگيري 3 متهم اصلی این پرونده و توقيف ملک و جلوگيري از فروش آن نیز از طریق مرجع قضائی اخذ شد، خاطرنشان کرد: متهمان در عملیات پلیسی دستگیر و پرونده به دادسرا ارسال و رسيدگي ادامه دارد.

------------------------------------------

دستگيري حفاران غير مجاز در سوادکوه 

سرهنگ عبدالله اکبری فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه از شناسايي و دستگيري عامل حفاري غيرمجاز در اين شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله اکبری با اعلام اين خبر گفت: در پی کسب خبري مبني بر حفاري غير مجاز در یکی از روستاهای منطقه ورسک ماموران پاسگاه ورسک در اين منطقه وارد عمل شدند.

وي افزود: مأموران با حضور در منطقه حفاري توانستند با شگردهاي خاص پليسي و در اقدامي غافلگيرانه 3 نفر را که مشغول حفاري غير مجاز بودند دستگير کنند.

سرهنگ اکبری تصريح کرد: ماموران پليس در بازرسي از محل حفاري مقادیری مواد انفجاری و ادوات حفاری را كشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه با اشاره به اينکه متهمان پس از تشکيل پرونده تحويل مرجع قضايي شدند، اظهار داشت: شهروندان هرگونه حفاري غيرمجاز و مشکوک را در سريع‌ترين زمان از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

------------------------------------------

دستگيري سارق و کشف 8 فقره سرقت منزل درگلوگاه 

سرهنگ محمود کلونی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف8فقره سرقت منزل و دستگيري2 سارق در اين شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمود کلونی" در تشريح اين خبرگفت: در پي وقوع تعدادي سرقت از منزل در شهرستان، موضوع بصورت ويژه در دستورکار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وي ادامه داد: ماموران با اقدامات اطلاعاتی 2 سارق را  شناسايي و طي يک عمليات فني دستگير و به يگان دلالت داده شد.

سرهنگ کلوانی افزود: متهمان پس از انجام تحقيقات فني و تخصصي و مواجهه با مدارک و مستندات موجود نهايت لب به اعتراف گشودند و به 8فقره سرقت منزل معترف شدند و اموال مسروقه به مالباختگان مسترد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند. 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار