مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع سیل، با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و انجام اقدامات لازم، آمادگی کافی در مواجهه با بارش های فصلی را داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲ 12 September 2023

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا علیمی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که پیش از ظهر امروز در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی امسال شاهد پاییز پربارشی خواهیم بود و بر این اساس انتظار داریم دستگاه‌های مسوول آمادگی لازم در زمینه کنترل و کاهش مخاطرات احتمالی ناشی از سیل را داشته باشند.

وی افزود: درصورتی که دستگاه‌های مسوول اقدامات لازم را انجام ندهند، تخلف صورت گرفته است و مطابق مفاد قانون مدیریت بحران کشور و از طریق مراجع ذیربط با متخلفین برخورد می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به سیل اخیر در استان، بیان کرد: به منظور آمادگی و پاسخ به‌هنگام در مواجهه احتمالی با سیل و تقلیل خسارات ناشی از آن، در طول سال گذشته و سال‌جاری تیمی متشکل از کارشناسان اداره کل مدیریت بحران استان، آب منطقه‌ای و دستگاه‌های مسوول تشکیل و بازدید‌های مستمری از وضعیت رودخانه‌ها و مسیل‌ها صورت گرفته است.

این مسوول یادآور شد: طی مکاتبات متعدد و پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه ضرورت پاکسازی و لایروبی رودخانه‌ها، کانال‌ها و مسیل‌های استان، رفع تصرفات حریم و بستر رودخانه‌های استان تذکرات لازم به دستگاه‌های اجرایی مسئول داده شده است، لذا در صورت مشاهده تخلف بر اساس قانون مدیریت بحران کشور با متخلفین برخورد می‌شود.

علیمی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شرکت آب منطقه‌ای به عنوان متولی اصلی رودخانه‌ها با هماهنگی شهرداری‌ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه‌آهن شمال‌غرب و شمال (۲)، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دهیاری‌ها ضمن بازدید و نظارت دقیق بر وضعیت رودخانه‌ها، کانال‌ها و مسیل‌های استان، با اقدامات کنترلی در مرحله پیشگیری و آمادگی (قبل بحران)، نسبت به لایروبی رودخانه‌ها، برخورد با متصرفین حریم بستر رودخانه‌ها و رفع مشکلات موجود اقدامات لازم را انجام دهد تا با این اقدامات هزینه‌های کمتری را پس از بحران متحمل شویم.

وی ادامه داد: فرمانداران و ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها نیز باید در زمینه لایروبی و برخورد با متصرفین حریم بستر رودخانه‌ها در شهرستان بر اساس ضوابط مربوطه عمل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد: با توجه به وجود مخاطرات سرمازدگی و خشکسالی در استان و همچنین وجود برخی از آفات تهدید کننده محصولات کشاورزی و باغی، جهاد کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی باید اقدامات لازم را در زمینه افزایش سطح پوشش بیمه نمودن محصولات باغی و زراعی انجام دهند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار