استاندار کهگیلویه و بویراحمد : حمایت و توجه استانی از آموزش و پرورش می‌شود، اما کافی نبوده و نیاز است در سطح ملی حمایت شویم . از وزیر آموزش و پرورش دعوت کردیم به استان سفر کند و از نزدیک با مشکلات فضای آموزشی و کمبود امکانات آشنا شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵ 23 September 2023

با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مسوولان زنگ مهر و مقاومت در نخستین روز از فصل بازگشایی مدارس به صدا درآمد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید علی احمدزاده در این آیین با تبریک سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دانش‌آموزان آینده سازان ایران اسلامی هستند و باید خوب درس بخوانند تا بتوانند برای پیشرفت و اعتلای کشور موثر باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه علم موجب پیشرفت می‌شود، عنوان کرد: حتی در قرآن نیز به داشتن علم و دانش تاکید شده است و در آیه اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ که بر پیامبر (ص) نازل شد بیانگر اهمیت این موضوع است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به دانش آموزان گفت: ایشان بر تحصیل، تهذیب و ورزش برای دانش آموزان تاکید کردند.

وی با بیان اینکه ورزش عامل سلامت جامعه است، افزود: از آموزش و پرورش می‌خواهم زمینه تحصیلات فاخر را از طریق فراهم کردن امکانات و داشتن معلمان دلسوز برای دانش آموزان مهیا کنند تا با انگیزه درس بخوانند، از مدیرکل آموزش و پرورش درخواست می‌کنم همه همت خود را به کار بگیرند تا دانش آموزان در یک محیط سالم به تحصیل بپردازند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تقارن سال تحصیلی جدید با آغاز امامت امام عصر (عج) عنوان کرد: سال تحصیلی جدید با نام امام زمان (عج) آغاز شده که دانش آموزان برای ظهور منجی عالم بشریت دعا کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خطاب به معاون وزیر با اشاره به اینکه در سفر دور دوم دولت به استان بالغ بر یک هزار میلیارد تومان برای مدت دو سال به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است گفت: اختصاص این میزان اعتبار تحول عظیمی در آموزش و پرورش ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: اعتبارات سفر رئیس جمهور برای بازسازی مدارس ، به روز کردن آن‌ها و احداث مدارس نمونه در شهرستان‌ها هدایت می‌شود.

احمدزاده با ابراز نگرانی از وجود ۴۸۳ مدرسه سنگی در استان گفت: این میزان اعتبار جوابگوی برچیده شدن مدارس سنگی نیست و نیازمند نگاه تحول‌زای وزارت آموزش و پرورش به استان هستیم.

احمدزاده با بیان اینکه وضعیت فضای آموزشی در یاسوج مرکز استان از روستا‌ها بدتر است، گفت: جمعیت زیادی در حاشیه شهر یاسوج هستند که امکانات پاسخ‌گوی جمعیت زیاد دانش‌آموزی در این مناطق نیست.

وی با بیان اینکه حمایت و توجه استانی از آموزش و پرورش می‌شود، اما کافی نبوده و نیاز است در سطح ملی حمایت شویم، گفت: از وزیر آموزش و پرورش دعوت کردیم به استان سفر کند و از نزدیک با مشکلات فضای آموزشی و کمبود امکانات آشنا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار