رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر، برنامه های هفته کودک در استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۳۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ 07 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، سمیه رسولی رییس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت هفته ملی کودک برای همه جوامع اظهار داشت: تلاشی که امروز برای کودکان انجام می‌گیرد فردا‌ها در جامعه برداشت خواهیم کرد و همه نهاد‌ها نه تنها فرهنگی باید پای کار کودک باشند تا فرزندانی دانا و توانا داشته باشیم.

وی افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته تلاش می‌شود برنامه‌ها در حین شاد بودن، امیدوار کننده باشد و شعار امسال «کودکیِ بهتر، زندگیِ بهتر» معرفی شده است.

رسولی گفت: امروز با افتتاح هفته ملی کودک، کارگاه‌های ادبی، علمی، پژوهشی در مراکز ۲۳ گانه کانون آغاز می‌شود؛ همچنین پویش «آی قصه قصه قصه» که پیش‌زمینه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی کودک است شروع شده است؛ این جشنواره از بیستم تا ۲۲ آبان‌ماه در بوشهر برگزار خواهد شد.

وی از آغاز جُنگ شادی در کانون از امروز تا بیست و یکم مهرماه خبر داد و گفت: کارگاه‌های مادر و کودک، پدر و دختر، پدر و پسر برای دخیل شدن پدر و مادر در امر تربیت فرزندان در کانون اجرا می‌شود.

رسولی با اشاره به ۱۶ مهرماه روز جهانی کودک عنوان کرد: به همین مناسبت ویژه برنامه‌ای در ساحل خلیج فارس درنظر گرفته شده که کارگاه‌های نقاشی، بازی و سرگرمی، کاردستی، بازی‌های دسته‌جمعی، سرود و قصه‌خوانی به همراه پرواز بادبادک‌ها و ساخت تندیس‌های شنی برگزار خواهد شد.

این مقام مسؤول از برنامه «پیک امید کانون» در روستا‌ها خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت این برنامه‌ها برای همه کودکان، قرار است برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و علمی در روستا‌های تنگستان، دشتستان و جزیره شیف اجرا شود.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با توجه به اهمیت کتاب در زندگی کودک اظهار کرد: برنامه‌ای با عنوان «هر کلاس، یک کتاب» اجرا خواهد شد که از طرف کانون به مدارس رفته و یک کتاب به کلاس برده، خوانش و جمع‌بندی خواهد شد.

رسولی گفت: عیادت از کودکانی که در بیمارستان‌ها بستری هستند، کاشت نهال به نام شهدای کودک و نوجوان، نوازش نیاز در حمایت از کودکان نیازمند، برگزاری کارگاه‌های فرزند‌پروری با هدف معرفی چهارچوب‌های تربیتی، نشست خود‌مراقبتی در دومین رویداد فرهنگی روز شاد آبی در پلاژ بانوان و نشست آموزشی با عنوان «شاه‌کلید ارتباط موثر با کودک» در روز پنج‌شنبه از دیگر برنامه‌ها است.

وی از برنامه مسابقه مجازی کتابخوانی ویژه کودکان خبر داد و گفت: یک کتاب از طرف شورای فرهنگی کانون با محوریت سنی کودکان معرفی و در کلاس‌ها درس خوانش و سوالاتی طرح خواهد شد و به کودکانی که بیشترین پاسخ صحیح را داده باشند جوایزی به قید قرعه اهدا خواهد شد.

رسولی با اشاره به اینکه کانون، ۶ هزار عضو ثبت شده و ۶ هزار عضو سیار دارد بیان کرد: اعتبار سال گذشته ۳ میلیارد و ۴۵۰ هزار تومان و اعتبار مصوب بیش از ۷ میلیارد تومان است، امید است با تخصیص خوب اعتبارات مشکلات کانون در حوزه سخت‌افزاری و برنامه‌های فرهنگی برطرف شود.

وی یادآور شد: به زودی مرکز ۲۴ کانون در محلات جنوبی بوشهر کار خود را آغاز خواهد کرد و این مجموعه پیگیر یک مرکز برای چغادک نیز هست.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار