سید فرزاد نجات نیا فعال فرهنگی-اجتماعی کشور از تلاش برای ثبت روز ملی استان کهگیلویه وبویراحمد در تقویم ملی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۳ 15 October 2023

تابناک کهگیلویه وبویراحمد؛ سید فرزاد نجات نیا فعال فرهنگی-اجتماعی و از فرزندان خوشنام استان کهگیلویه وبویراحمد در  صفحات شخصی مجازی از تلاش برای ثبت، روز ملی این استان در تقویم کشور خبر داد.

در این مطلب آورده شده است، امروز در منزل پدری میزبان عزیزی بودیم از جنس فرهنگ و هنر؛ کسی که با تلاشهایش در چندسال اخیر توانست نام و اعتباری دوچندان به دهدشت کهن و بلادشاپور تاریخی ببخشد.

امید عبدالهی مردی از استانمان که با تولید و ساخت چهار اثر مستند تاریخی از تاریخ این سرزمین - "دهدشت، عصر طلایی یک سرزمین"- نخستین بار نام کهگیلویه بزرگ را از قاب تلویزیونهای اروپایی در ایتالیا و جمهوری چک و انشالله در سال بعد در آلمان به گوش مردمان دیگر کشورها رساند.

به رسم فرهنگ والای مردمان کهگیلویه بزرگ لازم می دانم از طرف مردم با فرهنگ دهدشت و کهگیلویه بزرگ از زحمات ایشان در سالهای اخیر در راستای ثبت جهانی کاروانسرای تاریخی دهدشت در فهرست میراث جهانی یونسکو قدردانی کنم.

در این نشست دوستانه به بررسی چند طرح قوی فرهنگی و زیرساختی در جهت توسعه فرهنگی و گردشگری شهرستان پرداختیم و بنا شد تلاشها را متمرکز کنیم برای توسعه فرهنگی این دیار و بازگشت امید به قلب جوانان شهرم.

همچنین در این دیدار به ارزیابی و بررسی راههای ثبت یک روز به نام روز ملی کهگیلویه و بویراحمد در تقویم ملی کشور پرداختیم و انشالله در آینده نزدیک هم خبرهایی دلچسب در زمینه تخصیص اعتباراتی مطلوب از محل بازآفرینی در توسعه و پیشرفت مرمت شهر تاریخی دهدشت به همشهریان عزیزم خواهیم داد و هم خبرهایی خوب از پیشرفت در فرآیند ثبت روز ملی کهگیلویه و بویراحمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار