هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد در پی ورود سامانه بارشی به استان احتمال بارش برف در ارتفاعات دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۱۱۳۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰ 24 October 2023

ورود سامانه ناپایدار جوی از چهارشنبه تا ساعات بعدازظهر پنج‌شنبه در برخی نقاط استان بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و در قلل مرتفع استان بارش برق مورد انتظار است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی به استان هشدار سطح زرد صادر کرد و اعلام کرد رگبار باران، رعد و برق، تند باد لحظه‌ای در ارتفاعات بارش برف در مناطق مستعد احتمال تگرگ وجود دارد از نوع مخاطره این سامانه است.

بر اساس این اطلاعیه ، منطقه اثر غالب مناطق استان به ویژه دنا و بویراحمد، دیشموک، قلعه رئیسی، لیکک و موشمی زیلایی است، لغزندگی جاده‌ها، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح رودخانه‌ها، تندباد لحظه‌ای، احتمال شکستن درختان و احتمال لغو پرواز، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال برخورد صاعقه از اثر مخاطرات این سامانه بارشی است.

در پایان این اطلاعیه عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره توصیه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار