سرنوشت پروژه لنده به تشان به کجا رسید؟
امام جمعه لنده گفت: پروژه لنده به تشان در جهت خروج لنده از بن بست است و اجرا و بهره‌برداری از این پروژه در گرو نتیجه کارگروه تخصصی است.
به گزارش اقتصاد دان از لنده ؛حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی، امام جمعه لنده استان با اشاره به اینکه شهرستان لنده در کهگیلویه و بویراحمد از مناطق کم برخوردار و گرمسیری است، بیان کرد: یکی از مشکلات لنده این است که در بن بست قرار دارد و مسیر مواصلاتی شهرستان به سایر نقاط عملًا برقرار نیست. یکی از محورهایی که می‌تواند لنده را از بن‌بست خارج کند، پروژه لنده به تشان در منطقه بهبهان است.

سرنوشت پروژه لنده به تشان به کجا رسید؟

خطیب جمعه لنده اظهار کرد: کل مسافت این پروژه ۴۰ کیلومتر است و به لحاظ مقایسه‌ای با سایر نقاط، گشایش عمده‌ای را می‌تواند به وجود آورد. زمستان سال ۹۸ قبل از کرونا توسط نماینده وقت در مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر راه، فاز اول پروژه به طول ۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان آغاز شد ولی بعد از یکسال پروژه تعطیل شد و پیگیری‌ها برای آغاز مجدد آن به نتیجه نرسید. این در حالی است که این مسیر مواصلاتی از مجوزهای لازم از جمله ماده ۲۳ برخوردار بوده و اسناد آن موجود می باشد. مردم نسبت به رقم خوردن این شرایط معترض بوده و از طریق منابع مختلف پیگیری‌های زیادی برای ادامه پروژه صورت گرفت.

امام جمعه لنده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه، تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور محترم به استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان لنده میزبان وزیر کشور بود که از پروژه بازدید میدانی صورت گرفت و در جلسه شورای اداری به عنوان مهمترین مطالبه مردم مطرح شد. در این جلسه، وزیر کشور برای پیگیری موضوع،قول مساعد دادند.

وی افزود: در لحظه ورود رئیس جمهور به یاسوج نیز مادر سردار شهید کریمی که خود از شهروندان لنده می باشند، در فرودگاه یاسوج موضوع جاده لنده به تشان به عنوان مطالبه مطرح کرد و مقرر گردید تا در کارگروه تخصصی این پروژه مطرح و در آینده نزدیک پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام محمودی گفت: امیدواریم در آینده نزدیک از این منظر خبر خوش زنده شدن پروژه را شاهد باشیم و مطالبه مردمی پاسخ داده شود و رضایت‌مندی آن‌ها اصول کار باشد.