رییس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: آتش‌سوزی‌های سایت دفن زباله برومی اهواز به هیچ وجه عامل انسانی ندارد اما به دلیل نزدیک به تاسیسات نفت به شدت خطرناک است.
کد خبر: ۱۱۳۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸ 08 November 2023

محمدرضا نادری با اشاره به بحث سایت دفن زباله برومی اهواز اظهار کرد: سایت سابق دفع زباله شهری اهواز، مدت‌ها است به دلیل عدم دفن اصولی و رعایت استانداردهای مربوطه توسط شهرداری، با موضوع بروز آتش‌سوزی مواجه و موجب آلودگی هوای شهر شده است.

وی افزود:در این زمینه ساکنان منازل نفت اهواز بیشترین زیان از آلودگی را متحمل می‌شوند اما با کم کاری شهرداری، نفت متهم شده است.

نادری در خصوص مساله مالکیت زمین برومی افزود: میزان استحصال مناطق نفتخیز جنوب از سایت برومی فقط ۲۰ درصد است اما به دلیل اینکه تنها مسیرهای موجود در این منطقه، مسیرهای ارتباطی بین چاه‌ها و تاسیسات نفت و وجود گیت‌های حراست در این مسیرها بوده، برای برخی تصور شده تمام سایت متعلق به نفت است که این موضوع به هیچ وجه صحیح نیست.

رییس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: حراست نفت تاکنون هیچگاه از تردد خودروهای شهرداری در منطقه جلوگیری نکرده و همیشه آماده همکاری و کمک به مجموعه شهرداری است.

نادری در خصوص آلودگی منطقه برومی گفت: در گذشته تدفین زباله‌ها به صورت غیر اصولی بوده که اکنون با گذشت زمان و از میان رفتن رویه‌های خاک، گاز متان از زمین متصاعد و در اثر گرمای هوا و اشعه خورشید، مشتعل و باعث ایجاد دود و آلودگی در منطقه شده است.

وی ادامه داد: در تحقیقات و گزارش کارشناسان، آتش سوزی به هیچ وجه عامل انسانی نداشته اما به دلیل نزدیکی به تاسیسات نفت به شدت خطرناک است.

رییس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اهمیت حل این مساله بیان عنوان کرد: آثار سوء امروز زباله شهر اهواز، نتیجه عملکرد نادرست شهرداری سابق اهواز است که مدیران کنونی شهرداری اهواز باید برای این مساله چاره‌جویی کنند ولی نفت جنوب به دلیل اهمیت موضوع و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، حاضر به همکاری کامل با مجموعه شهرداری اهواز است.

وی خاطرنشان کرد: لجستیک و خودروهای سنگین نفت به هیچ وجه برای پاکسازی محیط مناسب نیستند و در این زمینه ورود بخش‌های دیگر به موضوع الزام آور است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار