معاون علوم تحقیقات، فناوری و نوآوری سازمان صنایع دریایی:
اختتامیه رویداد جام آبی ساخت ربات های آبی بدون سرنشین در دانشگاه یزد با حضور معاون علوم تحقیقات و فناوری و نوآوری سازمان صنایع دریایی، رئیس دانشگاه یزد، تیم های شرکت کننده در مسابقات و بازدیدکنندگان و اساتید دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳ 18 November 2023

 

 




به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، علی جبار رشیدی با حضور در اختتامیه رویداد جام آبی در دانشگاه یزد با قدردانی از عباس کلانتری رییس دانشگاه و محمدهادی هنرور استادیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه یزد، گفت: در این رویداد دانشجویان ترم ۳ و ۴ حضور داشتند که در عین حال کار موفقی ارائه کردند.
معاون علوم تحقیقات و فناوری و نوآوری سازمان صنایع دریایی با بیان اینکه جام آبی تمرین کار تیمی، سیستمی و حل مسئله بود، بیان کرد: این اقدام کاری مشترک و با ابتکار بود و هر کدام از کارهای نوآورانه می توانند به حداقل یک شرکت دانش‌بنیان و کسب و کار خوب منتج شوند‌.
وی با بیان اینکه یزد شهری فرهنگی و علمی است، عنوان کرد: انتظاری غیر از این از یزد نمی‌رفت که این اقدامات خوب و علمی را بتواند رقم بزند و امیدواریم مستمر باشد.

معاون علوم تحقیقات، فناوری و نوآوری سازمان صنایع دریایی گفت: از طریق مرکز نوآوری باز دریایی می توانیم سازه های این مسابقه را حمایت کنیم و این آمادگی وجود دارد که این اقدام بزرگ به مرکز رباتیک دریایی تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه سمت و سوی کشور به سمت دریایی شدن پیش می رود و سیاست های آن نیز ابلاغ شده بنابراین ساخت ربات های زیر آبی و امداد و نجات چندین برابر صنعت پهپاد جای کار دارد.

رشیدی با تاکید بر حمایت از رویداد جام آبی گفت: این رویداد می تواند در قالب باشگاه نوآوری ادامه پیدا کند و تیم هایی که موفق نشدند هم رها نشوند علاوه بر آن ایده های برتر قابلیت تبدیل به اختراعات فنی داشته باشند که آن را دنبال می کنیم.

وی با اظهار به اینکه آمادگی داریم یک گواهی کار تحقیقاتی برای همه تیم ها صادر کنیم، افزود: هر کدام از سازه ها که قابلیت آن را داشته باشد ثبت اختراع خواهد شد و از سوی مرکز ثبت اختراع موسسه صنایع دفاع حمایت می شود‌.

معاون علوم تحقیقات، فناوری و نوآوری سازمان صنایع دریایی در به کارگیری فناوری های جدید و هوش مصنوعی تاکید کرد و گفت: این رویداد یک برند برای دانشگاه یزد است و می تواند به سمت ساخت ربات های گروهی که نیاز به هوش جمعی دارد پیش برود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار