استاندار:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تحول زیرساختی در گلخانه‌های این استان، گفت: توسعه کشاورزی استان در زیربخش‌های مختلف به خوبی پی‌ریزی شده و در انتظار تزریق تسهیلات است.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷ 18 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در بازدید از چند واحد تولیدی گلخانه اظهار کرد: تا قبل از شروع به کار دولت سیزدهم، فقط ۳۲ هکتار گلخانه فعال در این استان داشتیم، اما اکنون ۱۳۷ هکتار زیرساخت گلخانه‌ای در آستانه بهره‌برداری است که این زیربخش مهم کشاورزی را متحول می‌کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: توسعه گلخانه‌ها علاوه بر کشت متراکم، افزایش تولید و کاهش مصرف آب موجب اشتغال‌زایی و صادرات می‌شود و یکی از سیاست‌های خوب استان در بخش کشاورزی است که به خوبی مدیریت شده و دستاورد‌های خوبی در این حوزه به دست آمده است.
احمدزاده با بیان اینکه از ۳۲ هکتار گلخانه، ۱۵ هکتار آن در حوزه گل‌های زینتی به ویژه گل‌رز است، افزود: با تولیداتی که در گل‌رز داریم، قطب تولید این محصول در جنوب ایران هستیم.
وی گفت: بدون تسهیلات نمی‌توانیم کشاورزی این استان را توسعه دهیم و امروز، در بسیاری از زیرساخت‌ها و طرح‌های تولیدی به مرحله‌ای رسیدیم که با تزریق تسهیلات در زمان کمی به بهره‌برداری می‌رسند و تحول ایجاد می‌کنند.
احمدزاده تصریح کرد: از همه بانک‌ها به ویژه بانک کشاورزی می‌خواهم که در استان هر حمایتی را از بخش کشاورزی داشته باشند و ما نیز در سطح ملی پیگیر رفع مانع ناترازی مصارف و منابع آن‌ها می‌شویم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مصوبات سفر دوم هیئت دولت به استان، ادامه داد: ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در این سفر تصویب شد که بخش عمده آن در حوزه کشاورزی است و ما به شدت پیگیریم که این تسهیلات به استان برسند و به طرح‌های تولیدی ما و طرح‌های تولیدی نیمه‌تمام رونق دهند.
احمدزاده تصریح کرد: در گیاهان دارویی نیز ظرفیت‌های زیادی داریم که در این دولت هم سطح زیر کشت و هم تولید گیاهان دارویی بیشتر شده و با افتتاح کارخانه فرآوری گیاهان دارویی که ماه قبل در گچساران انجام شد شاهد توسعه این بخش از کشاورزی خواهیم بود.
وی، ایجاد زنجیره‌های ارزش و فراهم شدن زمینه صادرات محصولات کشاورزی را دو رویکرد خوب جهاد کشاورزی برشمرد و یادآور شد: در حوزه ایجاد زنجیره‌های ارزش اقدامات خوبی در حوزه شیلات، گیاهان دارویی و گلخانه انجام شده و این سیاست مهم در دستور کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار