امام جمعه موقت یزد:
امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه قانون اساسی محور وحدت تمام افراد جامعه باشد، گفت: مردم در انتخابات بهترین افراد را برای حضور در مجلس انتخاب کنند.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸ 01 December 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت‌الله سید ناصر محمدی در خطبه‌های این هفته یزد با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس اظهار داشت: امروز به همین مناسبت روز مجلس نام‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با شخصیت این شهید والامقام انصافا باید بیشتر از اینها صحبت شود، چرا که شخصیتی عالم، سیاستمدار، دلسوز، پاک و بی طمع بود و حتی یک ذره به دنبال هوای نفس و چرب و شیرین دنیا نبود و در کمال زهد و پاکدستی زندگی می‌کرد.

امام جمعه موقت یزد افزود: با توجه به اینکه به هیچ شخصیتی چشمداشت نداشت و با شجاعت حرکت می‌کرد، حرف‌هایش را به خوبی و با صراحت بیان می‌کرد و در برابر ظلم و ناحقی ایستادگی می‌کرد.

محمدی افزود: جرمی که سبب شد آیت‌الله مدرس به شهادت برسند استقلال طلبی، ایران دوستی، مخالفت با وطن فروشی بود و عوامل انگلیس که در راس آنها رضاخان بود این چنین رفتارهایی در قبال این کارها می‌کردند.

وی با بیان اینکه خانواده پهلوی صدها نمونه از این جنایت‌ها را مرتکب شدند گفت: روسیاه‌ترین خاندان تاریخ ایران خاندان پهلوی هستند و جنایت‌های آنها به کرات در تاریخ ثبت شده است.

امام جمعه موقت یزد خطاب به افرادی که برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در انتخابات شرکت کردند گفت: همه افرادی که قصد حضور در این عرصه را دارند باید سعی کنند که مدرس را الگوی خود قرار دهند.

محمدی به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و ادامه داد: شورای محترم نگهبان در حال حاضر کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبان را انجام می‌دهد و سوابق مالی، خانوادگی، فرهنگی، اخلاقی و موارد مختلف دیگر مرتبط با آنها بررسی می‌شود و اینطور نیست که هر شخصی با هر سابقه‌ای بتواند در این عرصه حضور پیدا کند و به تبلیغ برای رای گرفتن از مردم بپردازد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان انصافا دقت زیادی در بررسی صلاحیت‌ها انجام می‌دهد و با گرفتن سوابق از مراجع ذیصلاح و تحقیقاتی که خودش انجام می‌دهد سعی می‌کند نهایت دقت در کار لحاظ شود ولی اینطور نمی‌توان گفت که هر که را شورای نگهبان تایید کرد حتما نمره 20 دارد بلکه سعی شورای نگهبان این است که افراد شایسته تایید شوند ولی ممکن است اشتباهی هم رخ دهد.

امام جمعه موقت یزد مرحله اصلی انتخابات را حضور مردم در عرصه و انتخاب اصلح توسط آنها دانست و گفت: مردم باید افرادی که شایسته‌تر، انقلابی‌تر، متعهدتر، دلسوزتر، شجاع‌تر هستند را انتخاب کند و افرادی توانمند برای شکل‌گیری مجلسی قوی را انتخاب نمایند.

محمدی با بیان اینکه به ازای هر کرسی در کشور به صورت میانگین حدود 100 نفر ثبت نام کردند افزود: شورای نگهبان افرادی که سالم هستند را به مردم معرفی می‌کند تا مردم انتخاب کنند و اینطور نیست که برخی می‌گویند شورای نگهبان خودش نمایندگان را انتخاب می‌کند.

وی به 12 آذر روز تصویب قانون اساسی اشاره کرد و گفت: قانون اساسی محور وحدت و میثاق ماست و ایرانیان همه باید بر سر قانون اساسی وحدت نظر داشته باشند و مقام معظم رهبری هم فرمودند کسانی که اسلام، انقلاب و قانون اساسی را قبول دارند با یکدیگر متحد هستند و باید این وحدت وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار