نماینده ویژه وزارت صمت با حضور در شهرستان های چرام و کهگیلویه، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت طرح های مهم پتروشیمی دهدشت و فسفات و آهک هیدراته چرام قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۳ 27 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امیرتیمور موسویان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در طی بازدید از طرح تولیدی پتروشیمی دهدشت با اشاره به دو موضوع محصول این طرح که انواع پلی اتیلن سنگین به میزان حدود ۳۰۰ هزار تن در سال و خوراک آن به میزان حدود ۳۰۰ هزار تن در سال از پتروشیمی الفین گچساران است، گفت: این طرح، در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر دهدشت در منطقه "کلاچو" واقع شده که در زمنینی به مساحت ۱۰۲ هکتار است همچنین، میزان اشتغال زایی در دوران بهره برداری طرح ۲۶۰ نفر به صورت مستقیم خواهد بود.

وی کلنگ زنی طرح تولیدی پتروشیمی دهدشت را سال ۱۳۸۶ عنوان و اظهارکرد: بهره برداری فاز اول پتروشیمی دهدشت در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

موسویان در بازدید از طرح تولید آهک هیدراته و فسفات شهرستان چرام تصریح کرد: زمین طرح آهک هیدراته پنج هکتار و ۳۰۰۰ متر زیر بنا بوده که به حول و قوه الهی در سال ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: با سرمایه گذاری اولیه ۱۰۵ میلیارد تومانی، توانایی این طرح تولید سالی حدود ۳۰ هزار تن آهک هیدراته می‌باشد که برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

ذبیح اله محمودی، نماینده حوزه وزارتی وزارت صمت نیز در این بازدید‌ها گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های بیشماری است و خوشحالیم که این طرح‌ها را در این استان و در شهرستان‌های چرام و کهگیلویه در دست اجرا داریم.

وی افزود: ارزآوری، زنجیره ارزش و صادرات سه مقوله بسیار مهم هستند که باید مدنظر قرار بگیرند، باید به سمتی برویم که طبق شعار سال"مهار تورم، رشد تولید"، شاهد تولیدات داخلی باشیم تا بتوانیم به یاری خداوند، تورم را مهار کنیم.

همچنین با حضور نماینده ویژه حوزه وزارت صمت، آخرین وضعیت طرح‌های نیمه تمام و مهم شرکت اکسیر سبز سربیشه و شرکت صنایع پلیمری گچساران، مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

امیرتیمور موسویان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از طرح اکسیر سبز سربیشه شهرستان گچساران، گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۹ هکتار و زیربنا ۵۷۰۰ متر و با سرمایه اولیه‌ای بالغ بر ۱۹۰ میلیارد تومان در حال اجراست.

وی با اشاره به ظرفیت تولیدی سالیانه این شرکت حدود ۱۲۵۰ تن و ظرفیت صادراتی بالقوه آن، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۴۷۰ نوع گونه گیاهان دارویی بوده و یکی از زنجیره‌های ارزش است، طرح مذکور در تولید و بسته بندی ۸۳ نوع گیاه دارویی فعالیت دارد، ارزش افزوده زنجیره ارزش گیاهان دارویی، گا‌ها از برخی از کالا که شاید به لحاظ حجمی خیلی بیشتر باشند، بالاتر است و ما باید به فکر بازار‌های هدف خارجی باشیم.

موسویان در بازدید از شرکت صنایع پلیمری گچساران نیز مساحت کلی این طرح را ۱۲ هکتار عنوان و اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که این طرح در سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد و با تولید حدود ۳۰۰ هزار پلی اتیلن سنگین، برای ۷۰۰ نفر نیز اشتغال ایجاد کند.

محمودی نماینده ویژه وزارت صمت نیز در این بازدید‌ها ضمن بررسی آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی طرح‌ها و احصاء مشکلات، هدف از این بازدید‌ها را پایش واقعی طرح‌های بزرگ برشمرد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، وی با اشاره به برنامه‌های وزارت صمت بیان کرد: تعیین تکلیف طرح‌های نیمه تمام و راه اندازی واحد‌های راکد از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت صمت است و مشکلات احصاء شده در این بازدیدها، به همراه پیشنهادات کاربردی جهت تسریع روند اجرای پروژه‌ها ارایه خواهد شد و این پایش‌ها تا بهره برداری نهایی طرح‌های مهم، ادامه خواهد یافت.

ان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار