رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: تنها راه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی وحدت شیعه و سنی بوده و برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، وحدت همه مذاهب کشورهای اسلامی لازم و ضروری است.
کد خبر: ۱۱۴۸۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴ 09 January 2024

به گزارش تابناک گلستان، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم شامگاه سه شنبه در نشست خبری اولین همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن نوین اسلامی با حضور مدیر موسسه پژوهشی و آموزشی مذاهب اسلامی قم اظهار کرد: چهار مدرسه علوم دینی اهل سنت خواهران در شهرستان‌های آق‌قلا، بندرترکمن، سیمین‌شهر، روستای قورچای آزادشهر فعال است.

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: تنها راه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی وحدت شیعه و سنی بوده و برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، وحدت همه مذاهب کشورهای اسلامی لازم و ضروری است.

وی در خصوص برگزاری اولین همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن نوین اسلامی تصریح کرد: اولین همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن نوین اسلامی سه‌شنبه ساعت ۹ صبح در جامعه‌المصطفی گرگان درباره سه کمیسیون فقه، کلام و زنان با حضور بیش از ۵۰ نفر از علمای شیعه و سنی از سراسر کشور افتتاح می‌شود.

دیلم خاطرنشان‌کرد: این همایش روز سه‌شنبه در دو نوبت صبح و عصر با سخنرانی نماینده ولی فقیه در گلستان، استاندار گلستان و مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی مذاهب اسلامی قم برگزار و مراسم اختتامیه آن نیز روز چهارشنبه با سخنرانی رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بحث شبهات و مسائل مشترک بین شیعه و سنی، تشریح وظایف حاکم و روابط حاکم و مردم و نگاه زیست‌عفیفانه و وظایف بانوان در این سه کمیسیون مطرح و بررسی می‌شود.

دیلم گفت: جایگاه پژوهش و علم در بین علمای اهل سنت و مدارس علوم دینی اهل سنت در استان گلستان رشد بسیار خوبی نسبت به سایر استان‌ها دارد و بسیاری از طلاب اهل سنت در استان گلستان موفق به مدرک سطح سه مدارس علوم دینی شدند.

وی بیان کرد: در سال گذشته مرکز تخصصی در دانشگاه مذاهب اسلامی در گنبدکاووس راه‌اندازی شده و طلاب می‌توانند تا اخذ مدرک ارشد در این مرکز تحصیل کنند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار