مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان گفت: ۲۳ درصد واحدهای تولیدی بهره‌برداری شده در شهرک‌های صنعتی استان غیرفعال است.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶ 21 January 2024

تابناک خوزستان: علی مهدی‌پور بیان کرد: برگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید با دستور دولت به طور جدی دنبال می‌شود اما برخی از واحدهای تولیدی غیرفعال دیگر توجیه اقتصادی برای بازگشت را ندارند.

وی گفت: سال گذشته جشن احیای ۹۸ واحد صنعتی راکد در استان گرفته شد و امسال تا کنون درحدود ۵۰ واحد تولیدی غیرفعال در شهرک‌های صنعتی استان به چرخه تولید بازگشتند.

مهدی‌پور ادامه داد: ۷۵ درصد مشکل واحدهای صنعتی راکد نداشتن نقدینگی و بازار هدف است.

مدیر عامل شهرک صنعتی خوزستان افزود: متاسفانه بانک‌ها در تامین منابع مالی مورد نیاز واحدهای تولیدی همکاری خوبی ندارند و برای کمک و حمایت از بخش تولید و صنعت بانک‌ها نیز باید پای کار بیایند.

وی با اشاره به وجود ۳۷ شرکت دانش بنیان در شهرک های صنعتی استان بیان کرد: طی سال جاری ۱۹ شرکت دانش بنیان برای فعالیت در شهرک‌های صنعتی خوزستان درخواست ارائه کردند که با فعالیت ۱۵ شرکت موافقت شد.

مهدی‌پور با اشاره به دیگر مشکل واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: تملک گرفتن واحدهای صنعتی توسط بانک‌ها از دیگر دغدغه‌ها و مشکلات صاحبان تولید است که اقدامات خوبی برای آزادسازی این واحدها انجام شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان ادامه داد: سال گذشته ۶۵ واحد صنعتی در تملک بانک‌ها بودند که با پیگیری انجام شده ۲۴ واحد صنعتی از تملک بانک‌ها خارج شد.

وی وابستگی صنایع کوچک به صنایع بالا دستی را از دیگر معضلات حوزه تولید دانست و اضافه کرد: متاسفانه وابستگی شدید صنایع کوچک به صنایع بالا دستی در بسیاری مواد مشکلاتی را برای صنایع پایین دستی ایجاد کرده است.

مهدی پور با اشاره به اینکه صنایع کوچک ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه تولید و اشتغال در استان هستند تصریح کرد: نگاه حمایتی به این نوع صنایع، باعث رشد صنایع پایین دستی در استان می‌شود،

ضرورت توسعه شهرک‌های صنعتی خوزستان

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان بیان کرد: سال‌ها است که با وجود افزایش درخواست سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان و به ویژه اهواز توسعه قابل توجهی ایجاد نشده و با کمبود زمین در این بخش روبرو هستیم.

وی گفت: یکی از مصوبات سفر دوم رییس جمهور به خوزستان توسعه شهرک‌های صنعتی اهواز است که پیرو این مصوبه اقدامات لازم در حال انجام است.

مهدی‌پور با اشاره به اینکه برای بهبود زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان نیز اقدامات خوبی در حال انجام است توضیح داد: هشت چاه آب در شهرک‌های صنعتی اهواز ایجاد شده تا مشکل آب در این مناطق به کمترین حالت ممکن برسد.

۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان وجود دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار