رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۵ درصد مدارس عشایری کهگیلویه وبویراحمد مجهز به وسایل گرمایشی استاندارد است.
کد خبر: ۱۱۵۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳ 29 January 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، "علی رحیمی" گفت: ۲۲۲ مدرسه در ۱۵۰ منطقه عشایری استان هم اکنون دایر می‌باشد که تاکنون ۶۵ درصد آن‌ها به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده است.
رحیمی تصریح کرد: بیش از ۱۲ درصد دانش آموزان عشایری استان معادل ۴۰۰ نفردر مدارس سیار و نیمه سیار هم اکنون مشغول به علم آموزی هستند.
وی اظهار کرد: از ۷۶ مدرسه عشایری استان که فاقد ساختمان هستند ۴۳ مدرسه در چادر و ۳۳ مدرسه در کانکس دایر شده است.
رحیمی تعداد مدارس چادری مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را ۴۳ مدرسه عنوان کرد و گفت: برای این مدارس که دسترسی به گاز طبیعی ندارند، سوخت فسیلی مورد نیاز (نفت سفید) تأمین و در مخازن ایمن ذخیره سازی شده است.
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این راستا به ازای هر یک از مدارس سالانه ۵۰۰ لیتر نفت سفید بر حسب تعداد دانش آموزان اختصاص یافته است.
رحیمی عنوان کرد: برنامه ریزی‌های لازم در زمینه تأمین و ذخیره‌سازی سوخت در این استان انجام شده و تا پایان زمستان امسال مدارس عشایری این استان در زمینه تأمین سوخت هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت.
وی اظهار کرد: سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مناطق عشایری استان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مشغول به علم آموزی هستند.
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیش از ۵۰۰ نفر کادر آموزشی و اداری، کار آموزش دانش آموزان عشایری این استان را برعهده دارند.
رحیمی اظهار کرد: بیشترین چالش آموزش و پرورش عشایر استان در مقوله فضای آموزشی در مناطق زیلایی، تنگ تامرادی و پشتکوه جلیل است.
از جمعیت استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۷۰هزار نفر عشایر هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار