مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:بیش از ۲۵ عنوان برنامه متناسب با روز شمار دهه فجر انقلاب اسلامی در مدارس استان اجرا شده و یا در در حال انجام است.
کد خبر: ۱۱۵۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹ 06 February 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حسنعلی عزت خواه در برنامه زنده تلویزیونی گفتگو که از ساعت ۲۲ دیشب از شبکه سیمای استانی دنا پخش می‌شد با تشریح این برنامه‌ها گفت:بخشی از این برنامه‌ها انجام شده و بخشی هم در حال اجرا است.
عزت خواه افزود: نواختن زنگ انقلاب اسلامی در بیش از ۳ هزار آموزشگاه استان ، آذین بندی و زیباسازی مدارس ، پویش جشن پرچم با عنوان من یک دانش اموزم ، برگزاری همایش یاوران انقلاب ، جشن‌های دهه فجر با محوریت دانش آموزان، بهره برداری از ۱۲ طرح ورزشی چمن مصنوعی در مدارس با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال، تجلیل از ۶۰ نفر از معلمان و دانش اموزان مدال آور ورزشی در مسابقات ملی و بین المللی، رونمایی از دست ساخته‌های دانش آموزان دختر عشایر یاسوج در مجتمع شبانه روزی حضرت فاطمه زهرا (س) یاسوج و برگزاری ۱۴۰ محفل انس با قرآن به مناسبت دهه فجر در مدارس استان از مهمترین این برنامه‌ها است.
عزت خواه از بهره برداری از ۳۶ واحد آموزشی با ۷۷ کلاس درس با اعتبار بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال در استان در دهه فجر خبر داد و افزود:به نمایندگی از این تعداد مدرسه به صورت نمادین مدرسه ۹ کلاسه شهید عزت الله حبیب پور به صورت ویدئو کنفرانس با وزیر آموزش وپرورش افتتاح شد.
وی در ادامه به تبیین مهمترین اقدامات و دستاورد‌های دولت مردمی ایران قوی در عرصه تعلیم و تربیت پرداخت و گفت:از سرگیری طرح توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی در استان‌های کمتربرخوردار از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از ۶ سال وقفه و برخورداری ۷۸ هزار دانش اموز هم استانی از نعمت شیر رایگان با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال یکی از اقدامات بسیار ارزشمند دولت سیزدهم است.
عزت خواه، اجرای نظام رتبه بندی معلمان را یکی دیگر از اقدامات ماندگار دولت سیزدهم برشمرد و افزود:با اجرای این طرح ۱۴ هزار و ۴۰۰حکم برای معلمان مشمول در استان صادر که با صدور احکام رتبه بندی ۲۶ درصد به طور میانگین حقوق معلمان افزایش یافت.
وی، گفت:در این دولت و در حوزه امور رفاهی هم ۱۳۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات کمک بهره به صورت قرض الحسنه و مرابحه به بخش بزرگی از فرهنگیان استان پرداخت شد.
حسنعلی عزت خواه، دولت مردمی ایران قوی را کارگاه مدرسه سازی اعلام کرد و افزود:با تلاش دولت سیزدهم، از مهر ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۰۰ فضای فرهنگی، آموزشی و ورزشی توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با مشارکت خیران ساخته و تحویل آموزش و پرورش و دانش اموزان هم استانی شد.
وی گفت:همچنین در این دولت در سفر رئیس جمهور به استان و بنا به تاکید ایشان مبنی بر جمع آوری مدارس کانکسی و ناایمن در استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد ۷۷ مدرسه کانکسی و نا ایمن با جمعیت بالای ۱۰دانش آموز در استان شناسایی، جمع آوری و برای آن‌ها فضای آموزشی ایمن و استاندارد ساخته شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان به برگزاری جشنواره خیرین در ۲۵ آبان امسال در استان اشاره کرد و افزود:یکی از دستاورد‌ها و رهاورد‌های مهم این جشنواره تعد خیرین مدرسه ساز برای ساخت۴۲ مدرسه بود که هم اکنون عملیات اجرایی ۱۲ مدرسه آن آغاز و مابقی هم در دستور کار آن‌ها قرار دارد.
وی در پایان گفت : خرید و تعمیر تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس با بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال در دو سال اخیر ، اجرای ۳۳ طرح ورزشی چمن مصنوعی ، جذب هزار و ۲۱۰ نفر در استان از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ ، دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ، جذب ۳۶۴ نفر دبیری و هنر آموزو ۱۹۷ نفر آموزگار ابتدایی دیگر در آزمون‌های استخدامی پیش رو در آموزش و پرورش استان، اجرای طرح‌های مختلف مرمت و بازسازی، آزادسازی مدارس استان از جمله طرح شهید عجمیان، شهید خرازی و شهید سلیمانی، خرید تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی و خوابگاهی هنرستانی با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان، برگزاری نخستین جشنواره رسانه و تعلیم وتربیت با هدف بهره گیری از ظرفیت رسانه‌ها برای پویایی تعلیم و تربیت وارج نهادن به تلاش‌ها و فعالیت‌های اصحاب رسانه و همچنین برگزاری آئین معنوی اعتکاف با شرکت بیش از ۳ هزار دانش آموز از دیگر اقدامات دولت در حوزه آموزش و پرورش استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار