خواسته و یکی از آرزوهای همیشگی این شهید والامقام این بود که مردم به ویژه زنان و کودکان روستای موگر از خطر سنگین گرگر بر بالای رودخانه سخت و هولناک مارون رهایی یابند و وی وصیت کرده بود که پس از شهادت من را در زادگاهم موگر" به خاک بسپارید.
کد خبر: ۱۱۵۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷ 09 February 2024
وصیتی که جامه عمل پوشید + فیلم

تابناک کهگیلویه و بویرتحمد ، ماجرای شهید طیب از جمله ماجراهای عجیب شهدای ایران است شهیدی که همانند دکتر چمران درس و زندگی در آمریکا را رها کرد و به ایران آمد .شهید هدایت‌الله طیب متولد روستای موگر از توابع شهرستان لنده یکی از شهدای شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد از دانشجویان پیرو خط امام بود که درس و تحصیل در فلوریدای آمریکا را رها و با لبیک به فرمان امام ره) رهسپار جبهه و جنگ شد.

در بخشی از وصیت این شهید آمده است: در زمان حیات خود نتوانستم خدمتی برای مردم انجام دهم، مرا در زادگاهم دفن کنید تا به علت حضور آرامگاهم در این مکان، مسئولان خدمتی به مردم این روستا ارائه دهند.پل شهید طیب روستای موگر شهرستان لنده استان کهگیلویه و بویراحمد که پس از حدود ۴۱ سال انتظار به همت مسئولان دولت سیزدهم ودر سفر نخست رئیس جمهور، اعتبار مورد نیاز ساخت پل و جاده روستایی با وصیت شهید" هدایت الله طیب" تحقق یافت امروز با حضور علی بهادری جهرمی ، استاندار ، و مادر شهید طیب به بهره برداری رسید.

ایرنا در گزارشی از آئین بهره برداری از این پل نوشت : بهادری جهرمی امروز جمعه عصر در آیین بهره برداری از طرح پل شهید طیب گفت: بهره برداری از این پل به عنوان مطالبه شهید طیب از مسوولان یک وظیفه برای مسوولان دولت سیزدهم محسوب می شود.

وی بیان کرد: این خدمت کوچکی از مسوولان دولت سیزدهم در راستای عمل به وصییت این شهید طیب است.

جهرمی اضافه کرد: نیاز است مسوولان با ادامه دهنده راه شهدا خدمت رسانی به مردم را در اولویت قرار دهند.

به پس از حدود ۴۱ سال انتظار به همت مسئولان دولت سیزدهم ودر سفر نخست رئیس جمهور، اعتبار مورد نیاز ساخت جاده روستایی موگر به سوق اختصاص یافت تا سفارش شهید" هدایت الله طیب" در مسیر تحقق قرار گیرد.

خواسته و یکی از آرزوهای همیشگی این شهید والامقام این بود که مردم به ویژه زنان و کودکان روستای موگر از خطر سنگین گرگر بر بالای رودخانه سخت و هولناک مارون رهایی یابند و وی وصیت کرده بود که پس از شهادت من را در زادگاهم موگر" به خاک بسپارید.

احداث پل شهید طیب موگر یکی از مصوبات سفرهای استانی آیت الله رئیسی (سفر نخست به کهگیلویه و بویراحمد) بود که اکنون عملیات ساخت جاده و پل در این منطقه به اتمام رسیده و شمارش معکوس پس از ۴۱ سال انتظار وصیت یک شهید برآورده شود.

این پل، جاده طریق الطیب را به روستای موگر متصل می‌کند.

مردم این روستا با استفاده از ابزار پرخطر «گرگر» از روی رودخانه مارون عبور می‌کنند که با اتمام این طرح این خطر برطرف می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار