رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه بخش زیادی از گلایه های مردمی از کمی حوصله قضات است گفت: هنر یک قاضی شنیدن حرف دل طرفین پرونده است.
کد خبر: ۱۱۵۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲ 19 February 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، غلامعلی دهشیری در جمع قضات دادسرای مرکز استان با بیان اینکه حجم بالای ورودی و زمان بر بودن زمان رسیدگی کار را در مجموعه دستگاه قضا دشوار کرده است گفت: اما قضات باید با هدایت گفته های مراجعین صحبت های اثرگذار آن ها را گوش کرده و یک آرامش خاطر ضمنی را در آن ها ایجاد کنند.
وی افزود: بخشی از نارضایتی های مردمی طبیعی است که به دلیل دیر رسیدن به حق یا به دلیل نداشتن مدارک و مستندات کافی برای رسیدن به حق به علت جهل در قانون است.
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: بالاترین هنر قاضی آن است که حق انسانی که تضییع شده و ادله ای ندارد را با شم و هوش قضایی و‌ مهارتی و عادلانه به صاحب حق برساند.
وی با بیان اینکه کار قاضی تصرف در زندگی مردم است افزود: لذا باید مواظب فریب دشمن قسم خورده بود و تنها دو مسیر توسل به اهل بیت و توکل به خداوند متعال دراین راه وجود دارد.
دهشیری به عنایت خدا و هدایت شدن قضات جهت خدمت به مردم اشاره کرد و گفت :قدر این نعمت خدادادی را با تکریم مناسب و رای عادلانه و خدمت بی منت به مردم بدانیم تا خدای ناکرده ناسپاسی صورت نگیرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار