۲ روستا از روستا‌های سیلاب و کلوار در کهگیلویه و بویراحمد از جمله مناطق بحران‌زای سیل برای جلوگیری از خطرات احتمالی تخلیه شد.
کد خبر: ۱۱۵۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ 19 March 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی گفت: مدیریت بحران با برنامه ریزی و تامین زیرساخت‌های لازم با آماده باش کامل این بحران را مدیریت خواهد کرد.

علیرضا نیکروز افزود: با اعلام دستور تخلیه ۲ روستای استان امدادگران هلال احمر برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی بارندگی‌های ۴۸ ساعت آینده  به روستای سیلاب کلوار اعزام و ساکنان این روستا‌ها را با مینی بوس به حرم امامزاده شاه غالب (ع) منتقل کردند.
وی ادامه داد: رگبار شدید باران، صاعقه، رعد و برق، وزش متوسط تا شدید باد و رگبار شدید برف در ارتفاعات از مخاطرات این سامانه بارشی اعلام شده است.

وی تصریح کرد: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، احتمال تخریب سازه‌های موقت و خسارت به خطوط برق از اثرات احتمالی این سامانه است.

نیکروز اظهار کرد: با توجه به پیش بینی بارش بیش از صد میلی‌متری باران نیاز است متولیان با صدور هشدار‌های لازم از توقف و تردد شهروندان در حاشیه رودخانه ها، آبراه‌های درون شهری و تفرجگاه‌ها جلوگیری کنند؛ همچنین دامداران از رها کردن دام در ارتفاعات و سکونتگاه‌های نزدیک رودخانه برای به حداقل رساندن خسارت‌ها بپرهیزند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هم با اشاره به اینکه امدادگران برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی بارندگی‌های ۴۸ ساعت آینده در مناطق بحران‌زای سیل اعزام شدندگفت: این امدادگران به مناطقی که احتمال خطر بیشتر دارند و آسیب پذیر هستند همچون لار، قلعه دختر، دیشموک، سیلاب و کلوار اعزام شدند تا در صورت نیاز در کمترین زمان ممکن مداخلات امدادی را آغاز کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ممبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
بخش محروم ممبی شهرستان بهمئی را فراموش نفرمایید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار