هفتمین همایش معاونان امور هماهنگی استانداری های کشور روز چهارشنبه با حضور معاون امور عمرانی وزیرکشور ، معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی و معاون میراث سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در هتل ارگ یزد آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۲۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ 04 November 2015

به گزارش تابناک یزد،معاون امور عمرانی وزیر کشور در آیین آغاز بکار این همایش گفت : اصلی ترین موضوع همایش یادشده توجه به جنبه های تاریخی و میراثی شهرها است.

هوشنگ خندان دل با بیان اینکه بافت تاریخی نشانگر هویت ماست، افزود: بسیاری از امور با صرف هزینه محقق می شود اما بافت تاریخی را نمی توان با پول ساخت، از این رو توجه به موضوع معماری اسلامی، تاریخی و ایرانی در حوزه شهرسازی ضروری است.
وی ادامه داد: باید علاوه بر تلاش برای حفظ بافت تاریخی، روابط تاریخی نشات گرفته از این بافت نیز مورد توجه قرار گیرد.
معاون وزیر کشور اظهار امیدواری کرد، این همایش سرآغاز حرکت مشترک وزارت کشور، راه و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی در راستای توجه و بحث و تبادل نظر در خصوص بافت تاریخی به عنوان هویت تاریخی و اسلامی کشورمان باشد.
خندان دل با قدردانی از فعالیت های حوزه بافت تاریخی از جمله شهرداران و معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری ها اضافه کرد: این مسئولان باید علاوه بر توجه به موضوع یاد شده، زمینه ترغیت دیگران به فعالیت در حوزه بافت تاریخی را فراهم کنند.
در هفتمین همایش معاونان امور هماهنگی استانداری های کشور که به مدت دو روز در هتل ارگ یزد برگزار می شود، سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد، پیروز حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز حضور دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار