تابناک کهگیلویه وبویراحمد
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت گفت: درخت سرو کهنسال با عمر دو هزار و 770 سال در روستای لاراز توابع شهرستان باشت نیازمند صیانت و توجه ویژه برای ماندگاری است
کد خبر: ۱۲۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴ 05 November 2015
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت گفت: درخت سرو کهنسال با عمر دو هزار و 770 سال در روستای لاراز توابع شهرستان باشت نیازمند صیانت و توجه ویژه برای ماندگاری است.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،رحیم خردمند در جمع خبرنگاران افزود: صیانت از آثار میراث فرهنگی این شهرستان با مشارکت انجمن های میراث فرهنگی انجام می شود.
وی بیان کرد: درخت سرو کهنسال با عمر دو هزار و 770 در روستای لار از توابع شهرستان باشت نیازمند صیانت و توجه ویژه برای ماندگاری است.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت تصریح کرد: حصارکشی و تعیین حریم محوطه این درخت برای بقای و حفظ در برابر رویدادهای طبیعی مانند باد و ریزش کوه با توجه به بالا رفتن سن آن و عوامل تخریب انسانی ضروری است.
خردمند خاطرنشان کرد: عمر طولانی این درخت آن را به یکی از شاهکارهای طبیعت تبدیل کرده است.
وی ادامه داد: برای حصارکشی و تعیین حریم درخت کهنسال باشت و محوطه تاریخی اطراف آن یک میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت عنوان کرد: حصارکشی اطراف درخت کهنسال باشت زمینه معرفی هرچه بیشتر آن را نیز فراهم خواهد کرد.
خردمند بیان کرد: درخت کهنسال باشت یکی از دو اثر طبیعی ثبت ملی شده استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی افزود: این درخت که 40 متر طول و هفت متر عرض دارد و پس از کاوش های باستان شناسی متخصصان و نمونه برداری آن در دانشگاه منابع طبیعی تهران به عنوان یکی از نادرترین و کهن ترین آثار طبیعی کشور معرفی شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت اضافه کرد: این درخت سال 90 در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت ملی رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار