فرماندار چرام گفت: اینکه پس از فرایند طی‌ شده، اداره راه و شهرسازی اظهار می‌کند که محل کنونی راهدارخانه مناسب نیست، روندی اشتباه است.
کد خبر: ۱۳۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 03 December 2015
فرماندار چرام گفت: اینکه پس از فرایند طی‌ شده، اداره راه و شهرسازی اظهار می‌کند که محل کنونی راهدارخانه مناسب نیست، روندی اشتباه است.
به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، ابراهیم فتاح‌پور در نشست ستاد مدیریت بحران، با بیان اینکه کشور ما به لحاظ تنوع آب و هوایی و در بحث زمین‌شناسی بدترین گسل‌ها را دارد، اظهار کرد: از نظر زمین‌شناسی و ساخت زمین، یکی از بدترین گسل‌های کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد از حوالی شهرستان دنا شروع شده و تا حوالی کازرون ادامه دارد.

فرماندار چرام در ادامه به نقاط حادثه‌خیز شهرستان چرام اشاره کرد و عنوان داشت: بحث ترمیم پل القچین سفلی به عنوان تنها راه ارتباطی چرام به کهگیلویه بزرگ یکی از نقاط حادثه‌خیز است که انتظار می‌رود، اداره راه و شهرسازی در این خصوص به جد پیگیر باشند.

وی با ذکر این مطلب که شهرستان چرام، شهرستانی خوش‌ آب و هوا بوده و درصد زیادی از مناطق این شهرستان برف‌گیر و صعب‌العبور هستند، خاطرنشان کرد: انتظار داریم با توجه به شرایط جوی پیش روی کشور و استان توجه ویژه‌ای به سومین شهرستان برف‌گیر و قطب کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند.

این مسئول یکی از مهمترین زیرساخت‌های راه را بحث راهدارخانه دانست و با بیان اینکه عملیات احداث راهدارخانه سادات کاملا علمی پیش رفت و در منطقه چهارراه به عنوان بهترین منطقه کلنگ‌زنی شد، گفت: اینکه پس از فرایند طی‌ شده، اداره راه و شهرسازی اظهار می‌کند که محل کنونی راهدارخانه مناسب نیست، روندی اشتباه است.

فتاح‌پور اضافه کرد: پیشنهاداتی مبنی بر جمع کردن این مکان ارائه داده شد، ولی انجام‌شدنی نیست، چراکه مکان پیشنهادی آنان غیرکارکردی بوده و هیچ‌گونه کارایی ندارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان چرام به جاده ملادنگکی به عنوان یکی از زیرساخت‌های عمرانی چرام اشاره کرد و افزود: اعتبارات خوبی در گذشته به این پروژه اختصاص یافت، بنابراین انتظار داریم، در روند این پروژه تسریع صورت گیرد.

جاده آرند-گره‌ای، از موضوعات دیگری بود که مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام به آن اشاره داشت و گفت: منطقه بیدانجیر را نیز داریم که امسال مبلغ 300 میلیون تومان جهت توسعه، ترمیم و زیرسازی به آن اختصاص دادیم و نیازمند تلاش بیشتر مسئولان است.

وی، افزود: در سفری که استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان چرام داشتند، مصوب شد که یک شعبه برق به حوزه سادات اختصاص دهند، ولی متاسفانه برق سادات جزو بویراحمد است، در حالی که در شهرستان ما واقع شده است.

این مسئول با ابراز نارضایتی از برق طسوج و سپری‌ کردن روندی 20 روزه جهت برقراری ارتباط با مسئولان ذی‌ربط استانی جهت وصل‌ کردن دکل‌های این منطقه، خاطرنشان کرد: مدیران استانی وقتی در شهرستان حضور پیدا می‌کنند، وعده‌هایی می‌دهند که سرانجامی ندارد.

فتاح‌پور با اشاره به فرسایش شدید تجهیزات و ماشین‌آلات شهرستان چرام، تصریح کرد: دستگاه‌های لودر و بلدوزر اداره راه و شهرسازی چرام از کار افتاده و خراب هستند، ضمن اینکه در بحث کامیون هم با کمبود روبه‌رو است.

وی ادامه داد: مکاتبات و صحبت‌هایی در خصوص کمبود امکانات و ماشین‌آلات حوزه راهداری با مسئولان استانی انجام شده است، اما اقدامی نکرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار