معاون علمی سازمان بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به ضرورت برگزاری جشنواره‌های علمی در دانشگاه‌ها گفت: جشنواره علمی بسیج در استان یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 21 December 2015

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا زارع اظهار داشت: معاونت علمی بسیج دانشجویی استان یزد، برنامه‌های خود را در راستای تحقق اهداف نظام، به منظور پیشرفت علمی کشور و ورود دانشجویان به عرصه‌های مختلف اجرایی و مدیریتی تدوین و ساماندهی کرده است.

معاون علمی سازمان بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به  ارسال بیش از 119 اثر به دبیرخانه جشنواره علمی بسیج، گفت: این جشنواره در دو بخش فردی و تشکلی از 30 مهرماه امسال به مدت 45 روز در دانشگاه‌های استان یزد برگزار شد.

زارع با اشاره به وجود 6 قالب در بخش فردی جشنواره و 8 قالب در بخش تشکلی افزود: شرکت کنندگان بخش فردی در بخش‌های مختلف پایان‌نامه، مقاله، اختراع، تألیف و ترجمه، ابتکارات و مقاله علمی و در بخش تشکلی در قالب نشریات تخصصی، همایش‌های تخصصی، تشکیل کارگاه‌های تخصصی، تشکیل هسته‌های مطالبه‌گری، بازدیدهای علمی، مسابقات تخصصی، پژوهش در اردوهای جهادی و ارتباط با صنعت، با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی هدف از برگزاری جشنواره علمی بسیج را، رقابت و الگوسازی بین دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان دانست و بیان کرد: در آئین اختتامیه این جشنواره از 17 اثر برتر در بخش فردی و 10 اثر برتر در بخش تشکلی تجلیل شد.

معاون علمی سازمان بسیج دانشجویی استان یزد تصریح کرد: کشف استعدادهای مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی از جمله مهم‌ترین دستاوردهای جشنواره علمی پژوهشی بسیج دانشجویی استان یزد است.

زارع ترویج فرهنگ و ارتقای روحیه مطالبه‌گری جوانان به ویژه دانشجویان در عصر امروز را ضروری دانست و بیان کرد: ایجاد جنبش‌های دانشجویی در راستای پویایی بیشتر و موثر دانشگاه‌ها از جمله رسالت‌های سازمان بسیج دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها و بین دانشجویان فعال است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار