معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور رعایت عدالت و اجرای قانون و پیاده کردن استانداردها طرح ارزیابی ترازوها در استان اجرا می شود.
کد خبر: ۱۴۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲ 21 December 2015
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور رعایت عدالت و اجرای قانون و پیاده کردن استانداردها طرح ارزیابی ترازوها در استان اجرا می شود.
به گزارش ایرنا پژمان نیک اقبال روز دوشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این طرح با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اصناف و تعزیرات حکومتی استان اجرا خواهد شد.
وی اظهار کرد: برای اجرای این طرح، هزینه هایی در نظر گرفته شده که قرار است اصناف استان آن را تامین کنند.
نیک اقبال درباره استانداردهای آسانسورها نیز گفت: همه شهرداری ها، نظام مهندسی و پیمانکاران موظف هستند هنگام صدور پروانه ساخت و پایان کار ساختمان ها گواهی رعایت استاندارد آسانسورها را رعایت کنند.
وی اظهار کرد: شرکت های غیرمجاز در نصب آسانسور که با علم به غیرقانونی بودن فعالیت خود اقدام کنند متخلف محسوب شده و از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دستگاه های نظارتی پیگیری قضایی خواهند شد.
نیک اقبال درباره استانداردسازی وسایل بازی نیز گفت: شهرداری ها موظف هستند پیش از صدور مجوز فعالیت به متصدی های شهربازی ها نسبت به اخذ گواهی رعایت استاندارد اقدام کنند.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست خواستار همکاری و توجه شهرداری ها، اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای رعایت استانداردها در زمینه شهربازی ها، ترازوها، باسکول ها و حمایت از آزمایشگاه های استاندارد استان شد.
مهدی متقیان گفت: در پارک هایی که شهرداری های استان مدیریت آن را برعهده دارند استاندردهای لازم رعایت نشده است و از این رو شاهد حوادث ناخوشایندی برای شهروندان هستیم.
وی افزود: در یک مورد، دو انگشت یک کودک در دهدشت به دلیل استاندارد نبودن وسایل بازی موجود در پارک ها قطع شده است.
متقیان بیان کرد: شهرداری های دهدشت و گچساران برای رعایت استاندردهای آسانسورها همکاری لازم را با این اداره کل ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار