موذن برتر جهان اسلام اذان را رمز اتحاد دنیای اسلام عنوان کرد.
کد خبر: ۱۴۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹ 22 December 2015
موذن برتر جهان اسلام اذان را رمز اتحاد دنیای اسلام عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسن رضائیان ظهر امروز در حاشیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در کرمانشاه اظهار کرد: از سطح رقابت در رشته اذان در این دوره از مسابقات راضی هستیم و این رقابت‌ها هر سال بهتر از سال گذشته است.

وی با تأکید بر لزوم شناسایی استعدادهای موجود در رشته اذان، بیان داشت: این استعدادها باید با ارائه آموزش لازم پس از شناسایی در محافل انس با قرآن و نیز مساجد محلات برای اجرای زنده اذان به کار گرفته شوند.

داور سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با اشاره به جایگاه اذان در دین اسلام، آن را مایه وحدت بیشتر بین مسلمانان دانست و گفت: اهمیت اذان در این است که رمز اتحاد اسلامی محسوب می‌شود.

رضائیان متذکر شد: بنا بر فرموده پیامبر اکرم (ص) نخستین کسانی که به بهشت می‌روند موذنان البته با شرایط خاص هستند؛ یکی از این شرایط این است که موذن به آنچه بیان می‌کند اعتقاد داشته باشد.

این قاری و موذن برجسته کشور ابلاغ پیام وحدانیت خداوند متعال، شهادتین و دعوت به نماز را از مهمترین ارکان اذان برشمرد و افزود: ارکان دین در اذان مورد اشاره قرار گرفته و اذان نخستین شعار دین اسلام است.

داور سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بیان داشت: اذان یکی از رشته‌هایی است که به تازگی به مسابقات سراسری قرآن افزوده شده و تشویقی برای برادران است که در مسابقات قرآن شرکت می‌کنند.

وی پیشنهاد کرد که برای ایجاد اتحاد بیشتر بین مسلمانان با توجه به هجمه‌های ایجاد شده برای تفرقه‌افکنی رشته اذان به مسابقات بین‌المللی افزوده شود.

موذن برتر جهان اسلام با انتقاد از عدم پخش زنده و حلقومی اذان در مساجد، گفت: با پخش اذان به صورت ضبط شده مخالف هستم و باید در مساجد و صدا و سیما اذان به صورت حلقومی و زنده پخش شود.

رضاییان برپایی محافل قرآنی را در استعدادیابی و افزایش کیفیت کار موذنان بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: یکی موذن اول باید قاری خوبی باشد.

داور سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ادامه داد: تمام فاکتورهایی که برای یک قاری قرآن وجود دارد برای موذن هم لحاظ می‌شود و البته فاکتورهای دیگری هم در نظر گرفته شده است.

*اغلب موذنان جدید موسیقایی کار می‌کنند

وی با تصریح اینکه اذان یک جنبه موسیقایی هم دارد، گفت: بیشتر موذنان موسیقایی کار می‌کنند، اما به نظرم موذنان باید بیشتر در دستگاه حجاز بخوانند و این باید تأثیرگذاری داشته باشد.

موذن برتر جهان اسلام در مورد مقایسه موذنان نسل قدیم و جدید نیز بیان داشت: موذنان قدیم به دلیل اینکه قاری بودند و از اساتید برجسته تقلید می‌کردند، موذنان خوبی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار