تابناک کهگیلویه وبویراحمد گزارش می دهد:
با توجه به ورود سامانه بارشی قوی در استان کهگیلویه وبویراحمد و همچنین گزارشهای سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم سنگین بارش نزولات آسمانی خبرهای مربوط به این بارش بصورت مداوم پی گیری و ارائه می شود.
کد خبر: ۱۵۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 24 December 2015
با توجه به ورود سامانه بارشی قوی در استان کهگیلویه وبویراحمد و همچنین گزارشهای سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم سنگین بارش نزولات آسمانی خبرهای مربوط به این بارش بصورت مداوم پی گیری و ارائه می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،از نیمه شب دیشب با ورود سامانه بارشی پر قدرت کل استان در معرض بارش باران وبرف شدیدی قرار گرفته است.این بارشها با توجه به خشکسالی های اخیر موجب خوشحالی کشاورزان ودامداران استان شده است.
سازمان هواشناسی از تداوم این بارشها تا روز شنبه خبر داده است .
این سازمان همچنین از احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسدود شدن جاده ها بر اثر بارش های سنگین برف و باران خبر داد.
12:33بخشدار سرفاریاب در گفتگو با تابناک کهگیلویه وبویراحمد از تردد کند در مسیر شهرستان چرام به یاسوج در جوخانه ی شهرستان چرام خبر داد و از مردم خواست که حتی الامکان از مسافرت در این محور پرهیز نمایند و اگر مجبور به سفر به منطقه سادات هستند حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.
وی همچنین از جلوگیری مامورین نیروی انتظامی وپلیس از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ در این محور خبر داد.
آتش سودا همچنین از تخریب لوله اصلی آبرسانی به شهر سرفاریاب و روستاهای اطراف آن بر اثر ریزش کوه و برخورد سنگی بسیار بزرگ با لوله های مسیر انتقال آب خبر داد و گفت آب شهر و روستاهای اطراف آن در حال حاظر قطع است.
13:14روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهمئی در گفتگو با خبرنگار تابناک کهگیلویه وبویراحمد از بارش زیاد باران در مناطق گرمسیری و همچنین بارش برف در مناطق سردسیر این شهرستان خبر داد و گفت:با توجه به اینکه از نیمه شب گذشته باران شروع به باریدن کرده است خوشبختانه تا حالا جاده های شهرستان باز و این بارش ها تا الان خساراتی در پی نداشته است.اما توصیه می شود مردم عزیز حتی الامکان از سفرهای غیر ضروری پرهیز نمایند.
16:28خبرنگار تابناک کهگیلویه وبویراحمد از بارش شدید برف در جاده بابامیدان - یاسوج در محدوده دشت روم خبر می دهد.گزارش خبرنگار تابناک حکایت از باز بودن جاده دارد اما با توجه به احتمال افزایش و شدت بارش همراه داشتن وسایل ایمنی زمستانی ضروری به نظر می رسد.
19:15طی تماس تابناک کهگیلویه وبویراحمد با نیروهای اداره راه وشهرسازی مستقر در راهداری جوخانه وضعیت بارش برف بسیار شدید اعلام شده و این کارکنان اعلام کردند که با توجه به حجم سنگین بارش برف مرتبا در حال برف روبی جاده هستیم و جاده کاملا باز است ،اما تاکید داشتند که حجم بارش برف بسیار سنگین است و خواهش از مردم داشتند که به جز موارد ضروری در این مسیر تردد نکنند.
19:20تحریریه تابناک کهگیلویه وبویراحمد چندین بار تلاش کرد که با مدیرکل بحران استانداری تماس و از وضعیت راه ها و خسارات یا مشکلات و هشدارهای احتمالی بارش ها اطلاعی جهت ارائه به خوانندگان به دست بیاورد که تا کنون موفق به صحبت با مدیرکل بحران نشده است.
23:11سازمان هواشناسی میزان بارش استان را تا ساعت22:30به شرح زیر اعلام کرد:
یاسوج:بارندگی 24 ساعت گذشته:  ۲۵.۸ میلیمتر
گچساران:
بارندگی 24 ساعت گذشته:  ۱۴.۶ میلیمتر
دهدشت:
بارندگی 24 ساعت گذشته:  ۲۶.۳ میلیمتر
لیکک:
بارندگی 24 ساعت گذشته:  ۲۸.۵ میلیمتر
سی سخت:
بارندگی 24 ساعت گذشته:  ۲۲.۵ میلیمتر
امامزاده جعفر:
بارندگی 24 ساعت گذشته:  ۱۸.۴ میلیمتر
23:30سازمان هواشناسی با صدور
اخطاریه شماره 52 پنج شنبه مورخ 94/10/3نسبت به بارش برف در مناطق کوهستانی و سیلابی شدن مسیلها هشدار داد.در بخشی از این اخطاریه آمده است:
جمعه 1394/10/04: بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در استانهای بوشهر، نیمه جنوبی فارس، نیمه جنوبی کرمان و نیمه غربی هرمزگان؛ بارش برف و اختلال در جاده کوهستانی منتهی به استانهای کرمان، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویر احمد، شرق چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان و برخی مناطق یزد.
جمعه
17:35رئیس مرکز پایش اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا ساعت ۹.۵ صبح امروز جمعه بیشترین بارندگی چند روز اخیر در این استان مربوط به منطقه آبدهگاه 116میلی متر در شهرستان باشت است.

"ولی بهره مند" در گفت‌وگو با ایسناافزود: در شهر باشت نیز به طور میانگین ۷۰ میلیمتر باران طی دو روز اخیر باریده است.

وی اظهارکرد: میزان بارش ها در یاسوج نیز طی دو روز گذشته ۶۶.۸میلی متر، سی سخت۵۷.۳ میلی متر، دوگنبدان۵۱.۹، دهدشت۵۳.۴، لیکک۳۶.۸، امامزاده جعفر۶۸.۷، چرام۵۳، و لنده ۶۰ میلیمتر بوده است.

رئیس مرکز پایش اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در همه گردنه های استان برف باریده است، خاطرنشان کرد: در کاکان ۶۰ سانتی متر، مله شوره ۳۰ سانتی متر، پر اشکفت ۷۰ ، مارگون ۵۰،جاده یاسوج - بابامیدان ۳۰ سانتی متر، جاده سپیداربه باغچه سادات ۵۰ سانتیمتر برف باریده است.

بهره مند تصریح کرد: طی سال زراعی جاری در یاسوج ۲۰۸.۶میلیمتر باران باریده که نسبت به پارسال ۳۶.۷ میلیمتر کاهش بارش داشته است. در سی سخت هم در سال جاری ۲۱۹ میلیمتر باران باریده که نسبت به پارسال ۵۵.۴ میلیمتر کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در گچساران طی سال جاری ۱۵۶.۵میلیمتر بارش داشته ایم که نسبت به پارسال۱۰.۶میلیمتر کاهش نشان می دهد. در دهدشت ۲۲۹.۳ میلیمتر باران باریده که نسبت به پارسال۴۲.۹میلیمتر افزایش داشته است.

رئیس مرکز پایش اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در لیکک هم طی سال جاری ۲۲۶.۹ میلیمتر باران باریده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته۷۳.۳ میلیمتر افزایش نشان می دهد.



به کانال تلگرام تابناک کهگیلویه وبویراحمد بپیوندید



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار