تابناک کهگیلویه وبویراحمد
علت مرگ هر چیزی که باشد جای خود اما چیزی که بسیار ناراحت کننده است مجادلات بر سر پذیرش مسئولیت اتفاقاتی از این دست که نشان خوبی برای یک جامعه مدرن امروزی نیست.
کد خبر: ۱۵۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹ 28 December 2015
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،پس از اتفاق ناگوار برای سه نفر از شهروندان چرامی که منجر به فوت آنها و همچنین مصدومیت شدید یکی دیگر از این سه نفر شد، به فاصله کمی از این اتفاق چرایی و چگونگی ماجرا و علت اصلی ماجرا باعث کشمکش های زیادی شد! به گونه ای که نهادهای مختلفی مجبور به واکنش شدند اما آنچه بیش از همه موضوع را پیجیده تر کرد مشخص نشدن مقصر یا مقصرین ماجرا و همچنین علت مرگ بود.
کار تا جایی بیخ پیدا کرد که خانواده حادثه دیدگان به رئیس جمهور نامه نوشتند و انتقادات تندی را شامل مقامات استانی و حتی وزارتی کردند.
با صحبت های مدیر کل راه وشهرسازی کار باز هم پیچیده تر شد چرا که مدیر کل راه و شهر سازی از پذیرش مسئولیت جاده چرام به طسوج شانه خالی کرد و آن را به شرکت گاز مربوط دانست.
پدر تنها بازمانده ماجرا باز با ارسال یادداشتی به همین سایت(اینجا) این بار هم بدون واهمه به مدیرکل راه و شهر سازی حمله کرد.
در ادامه ماجرا شرکت گاز با ارسال پیامی صحبت های مدیر کل راه و شهر سازی  را رد کرد و نوشت:در پی درج مطلبی در سایت های خبری مبنی بر اینکه جاده مربوط به حادثه متعلق به شرکت گاز است،خواهشمند است جهت آگاه سازی افکار عمومی نسبت به درج پاسخ زیر اقدام گردد:
شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد  هیچ جاده ای را در سطح استان تحت کنترل و بهره برداری اختصاصی نداشته و جاده محل وقوع آن حادثه ناگوار ارتباطی به این شرکت ندارد.
روابط عمومی شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد.
حال پس از گذشت چند هفته از ماجرا با اعلام نتایج کالبد شکافی بحث مسمومیت با منوکسید کربن به عنوان عامل مرگ رسانه ای شده است.
کامروز امینی ،مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد ،پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مرگ دو نفر در جاده طسوج شهرستان چرام در هفته گذشته اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده شواهدی از سرمازدگی وجود داشته اما علت اصلی فوت معلمان مسمومیت ناشی از گاز منوکسید کربن بوده است.
علت مرگ هر چیزی که باشد جای خود اما چیزی که بسیار ناراحت کننده است مجادلات بر سر پذیرش مسئولیت اتفاقاتی از این دست که نشان خوبی برای یک جامعه مدرن امروزی نیست.
وقتی در استانی به این کوچکی نمی توان مشخص کرد که یک جاده در حوزه ی مسئولیت چه اداره ای است،چه امیدی به پیگیری کارهای مهم و سخت تر است.
یا اگر مشخص است که حتما همین طور است(باتوجه به اینکه روی این جاده برای بهسازی و زیر سازی هزینه می شود)چرا مدیریت کلان با دخالت و یادآوری مسئولیت مسئولین آنها را به وظایف خود آشنا نمی کند؟
به هر جهت اینچنین اتفاقاتی نه اولین بار است و نه آخرین بار خواهد بود ولی می تواند عیار مسئولیت پذیری مدیران را کاملا مشخص کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار